Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 11 september 2015

Uitvliegen?

Wat gaan de spelers van het Nederlands team doen na het EK? Keren zij terug bij hun clubs of worden zij 'gekocht' door een nieuwe "baas"?

De spelers die onder contract staan bij clubs buiten Nederland: Nicolas de Jong (Cholet, Frankrijk), Henk Norel (Zaragoza, Spanje), Robin Smeulders (Oldenburg, Duitsland), Charlon Kloof (A.G.O. Rethymno Aegean) en  Roeland Schaftenaar (nog geen contract?) zullen mogelijk bij hun club blijven.

De spelers actief in de Nederlandse eredivisie zullen eerder een overstap maken naar een grotere club. Mochten Worthy de Jong en Arvin Slagter een overstap maken (die ik hen van harte gun) dan is er voor Sean Cunningham (die niet werd geselecteerd voor het EK) meer hoop op een contract bij een Nederlandse club (wat ik hem en ook een beetje het Nederlands team) toewens.

Op dit moment is Sean Cunningham nog zonder contract. Hij koos er voor om een aanbod van Donar (Groningen) af te wijzen. Dat lijkt op dit moment een verkeerde beslissing te zijn geweest.

Het is van belang om zo veel mogelijk spelers te hebben waar de bondscoach uit kan kiezen. En hoe meer spelers op hoog niveau spelen, hoe beter. De NBA zie ik niet zo gauw gebeuren maar sterkere Europese clubs acht ik toch wél mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten