Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 5 juli 2016

Tjoe de Paula blijft bij Donar

Ook Tjoe de Paula (shooting-guard) blijft bij Donar.

Het afgelopen seizoen verving hij Yannick Franke. En hoe!?

Wat een verademing. Het verschil tussen Franke & De Paula bleek als dag en nacht. Okay, De Paula leverde geen prestaties waarmee hij recht heeft op de titel 'meest waardevolle speler'. Maar ik ben er wél van overtuigd dat Donar geen kampioen zou zijn geworden als Franke nog tot de selectie had behoord in de play-offs.

Daar mag jij, als lezer(es), natuurlijk heel anders over denken. Franke wordt door velen gezien als een groot talent. Ten onrechte in mijn ogen: 1. Franke is 18 jaar oud en alleen al om die reden mag hij niet als talent gelden (te oud!), 2. zijn spel is een dimensionaal (proberen te scoren), 3. het rendement van zijn acties is erg laag, 4. hij is geen teamspeler (een talent komt bovendrijven omdat hij profiteert van het team).

Dat de club Tjoe wilde behouden is voor mij geen verrassing. Het is, begrijpelijk, waardering voor zijn inzet het afgelopen seizoen. Toch had ik graag gezien dat de club een andere deal had gesloten. Het voelt alsof sentiment zwaarder weegt dan visie op de lange(re) termijn.

Ik gun het Tjoe van harte maar ik had, met het oog op deelname aan het Europese bekertoernooi én de toekomst, toch veel liever gezien dat de club jongere (Groningse) mannen had gecontracteerd. Spelers die voldoende kwaliteit hebben én beschikbaar zijn: Mladenovic, Bouwknecht, Lietmeijer.

Nou kan het zijn dat zij alsnog tot de selectie gaan behoren, maar dan, zo verwacht ik, niet allemaal. Mijns inziens weer een teken dat Donar zich veelal richt op buitenlanders en Nederlanders van buiten stad en ommeland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten