Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 28 december 2016

All stars en zo

Leon Kersten schrijft hier wie hij kiest voor het all star team. En daar hoe hij het bekertoernooi zou willen zien.

Dat het bekertoernooi een andere opzet zou moeten krijgen, dat ben ik met hem eens. Ik heb alleen wel een ander 'format' in gedachten: minimaal 4 regio's (noord, oost, zuid en west). Per regio minimaal 1 ploeg uit de eredivisie. Verder ploegen uit de promotie divisie (uitgaande van huidige competities) en eerste divisie. Vooruit kijkend naar een eredivisie met 4 ploegen zeg ik: per regio 1 ploeg uit de eredivisie. Verder ploegen uit de nieuw te vormen promotie divisie (8 ploegen: de nummers 5 t/m 8 van de huidige DBL plus de final four van de huidige promotie divisie) en ploegen uit de nieuwe eerste divisie (de nummers 5 t/m 12 van de huidige promotie divisie).

Bijvoorbeeld:

  1. Donar, Aris, Groene Uilen & BVG 
  2. Landstede, Red Giants, Weert?? & ??? (anders te weinig in breng vanuit de promotie divisie in oost: indien Weert in zuid)
  3. Den Bosch, Rotterdam?, ??? & ??? 
  4. Leiden, Apollo, Grasshoppers, Lions Landsmeer, Lokomotief, CobraNova (anders te veel inbreng vanuit de promotie divisie in west: indien Rotterdam in west)
Ik kies als all stars: Lance Jeter (Donar), J.T. Tiller (Landstede), Jason Dourisseau (Donar), Chase Fieler (Donar), Thomas Koenis (Leiden), 6e man Drago Pasalic (Donar) en coach Erik Braal (Donar).

Dimeo van der Horst vind ik geen small-forward. Ik vind dat Dourisseau een betere speler is dan Van der Horst. Gezien de defensieve kwetsbaarheid van Jeter & Tiller heb je denk ik ook wel een speler als Dourisseau nodig! Koenis is zo belangrijk voor Leiden (meer dan Pasalic voor Donar) dat hij mijns inziens niet mag ontbreken. En ik vind dat Pasalic (inzetbaar als center en power-forward) een geschikte speler voor de positie van 6e man. Betere prestaties dan Andrew Smith. Drew vervult bij Donar zijn rol als invaller prima! De 6e man van Donar lijkt mij overigens Arvin Slagter. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten