Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 2 december 2016

Donar vs Apollo [VOORBESCHOUWING]

Donar speelde donderdagavond een thuis'wedstrijd' tegen BS Weert. Ik was niet bij de wedstrijd aanwezig. Had een etentje in Ni Hao Stadspark. Zoals verwacht heb ik niets gemist. Jammer dat de wedstrijden dit seizoen zo slecht zijn. Landstede vs Donar was, met een beoordeling van 4.5, de beste wedstrijd in de DBL van dit seizoen tot nu toe. Alle andere wedstrijden, dus ook wedstrijden die niet door Donar werden gespeeld, waren allemaal slechter.

Het niveau in Nederland wordt minder en minder. (Vindt Geert Wilders vast leuk.) Goed uitgespeelde aanvallen zijn per week op de vingers van 1 hand te tellen. Van verdedigen is helemaal geen sprake.

"My momma is an astronaut!" zei Woody Harrelson in de film 'White men can't jump'. (Zie filmpje YouTube. Dit is een mix met stemmen van de Chipmunks. Het origineel is veel leuker én grappiger!) Apollo, de tegenstanders van morgen (zaterdag 3 december), is eigenlijk de opvolger van Astronauts. (Zoals Landstede basketball de opvolger is van de Hammers.)

Ik ben geen astronaut. Noch vind ik dat mijn favoriete ploeg (Donar) buitenaards goed speelt. Het gemiep van fans van andere ploegen (Donar is te goed) is zeer irritant. De afgunst valt er met bakken zo groot als de Sahara of wellicht zelfs de Grote Oceaan van af te scheppen.

In Amsterdam werd ooit overwogen(?) om een samenwerking aan te gaan met een voetbalclubje. De naam van dit club heb ik bij mij thuis ook. Maar dan op een brandblusser en een fles schoonmaakmiddel. (Zie afbeelding rechts maar dan een ander merk.) Heel misschien heb ik nog een opstel over de Griekse mythologie waar deze naam in voorkomt. Dat die samenwerking er niet is gekomen, is iets waar ik heel blij mee ben.

Dat is absoluut niet omdat ik het Amsterdamse basketball geen succes gun! Ik weet zelfs zeker dat wanneer die band er wél zou zijn, het Amsterdamse basketball nóg verder van succes verwijderd is.

De huidige stand op de ranglijst:
  1. Donar 10 gespeeld, 9 gewonnen, 1 verloren, 18 punten 
  2. Leiden 10 gespeeld, 7 gewonnen, 3 verloren, 14 punten 
  3. Landstede 10 gespeeld, 7 gewonnen, 3 verloren, 14 punten 
  4. Apollo 10 gespeeld, 5 gewonnen, 5 verloren, 10 punten 
  5. Rotterdam 10 gespeeld, 4 gewonnen, 6 verloren, 8 punten 
  6. Den Bosch 10 gespeeld, 4 gewonnen, 6 verloren, 8 punten 
  7. Aris 10 gespeeld, 3 gewonnen, 7 verloren, 6 punten 
  8. Weert 10 gespeeld, 1 gewonnen, 9 verloren, 2 punten 
Ik durf wel te voorspellen dat aan het einde van het reguliere seizoen minstens 4 ploegen op meer dan 10 punten achterstand van de nummer 1 gaan eindigen. Al deze ploegen zouden dan uit de DBL gezet moeten worden.

Terugzetten naar de nieuwe promotie divisie. Deze klasse wordt aangevuld tot 8 ploegen met de top 4 van het reguliere seizoen in de huidige promotie divisie. Anders redden wij het Nederlandse basketball niet.

Voor welke basis vijf zal coach Erik Braal morgen kiezen?

Scheidsrechters: A. van Bochove, J. van Dam en P. den Hartog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten