Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 12 juni 2016

Supporterstoernooi 2016

De 12e editie van het supporterstoernooi in Nijmegen. (Nou ja, er werd de afgelopen drie jaren in Wijchen gespeeld.) In het verleden hebben er ploegen meegedaan die later van het strijdtoneel verdwenen (zoals Weert) maar dit jaar was er een debutant (Apollo Amsterdam).

De coördinatie van de Amsterdamse ploeg lag in handen van Bryant Abath. Hij is een zeer bevlogen fan van de Amsterdamse club. Hij schrijft wedstrijdverslagen voor de clubsite én hij bracht kortgeleden een boek uit. Goed werk, Bryant!

Twee keer eerder was ik op het toernooi aanwezig. In het eerste jaar (zomer 2005) als speler. Spijtig genoeg raakte ik al bij mijn eerste actie (in mijn eerste wedstrijd) geblesseerd. Later kreeg een speler van een Donar-team die in de lappenmand kwam de zogenaamde Emile D award (goh, een prijs die naar mij vernoemd is). Later nog eens als toeschouwer. Dit jaar speelde ik mee in de ploeg van Aris (Leeuwarden). Zij deden een noodoproep en ik meende op dat moment dat de Donar-ploegen meer dan voldoende spelers hadden voor hun twee teams (later hebben ze nog wel wat spelers moeten aantrekken).

Het was opnieuw een zeer sportieve (in de zin van fair play) dag. De organisatie, in handen van Graham Hickford, was weer puik. En het eten van de barbecue smaakte prima!

Ik hoop persoonlijk dat volgend jaar Rotterdam, Weert en Zwolle ook ieder een team afvaardigen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten