Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 1 juli 2017

Zon in Den Helder

Den Helder Suns ... met ingang van het seizoen 2017/2018 in de eredivisie. Voor wie dol is op triviale kennis: Den Helder is de Nederlandse plaats met gemiddeld de hoogste temperatuur per jaar.

Als je wilt weten hoe en waarom dan reageer vooral op dit bericht. Dan geef ik wel tekst en uitleg.

Wie er in de ploeg gaan spelen? Ik heb geen idee. Zij mogen maximaal 5 buitenlandse spelers contracteren. Maar zij zullen toch wel een ploeg met 10 tot 12 spelers wensen? Zo veel goede Nederlanders zijn er niet. Buiten de 28 die afgelopen seizoen actief waren in de DBL zijn er nog wel spelers die in Amerika op college zaten (of elders in Europa een contract hadden) maar of die haalbaar zijn?

Op dit moment sta ik niet positief tegenover de terugkeer van Den Helder in de eredivisie. Mijn verwachting is dat er een ploeg zal komen die kwalitatief minder goed is dan Weert. Dit is nu net iets wat het Nederlandse basketball niet aankan! De DBL kan alleen nog bestaan in het seizoen 2018/2019 als de nummers 2 tot en met 7 van het afgelopen seizoen in het komende seizoen zo veel beter worden dat er een spannende strijd ontstaat om de 1e plek aan het einde van de reguliere competitie én natuurlijk vervolgens een zware strijd om het kampioenschap.

Als de nummer 1 slechter wordt krijg je wel meer spanning maar dit is absoluut niet goed voor het basketball. Het niveau moet vele malen beter worden! Dát zie ik niet gebeuren, en dus is het Nederlandse basketball ten dode opgeschreven. Het wegvallen van de eredivisie zal namelijk leiden tot het verdwijnen van de gehele sport. Andere divisies zullen hier door getroffen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten