Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 23 juli 2014

2 nieuwe spelers?

DONAR is in onderhandeling met 2 spelers (Nederlanders): 1 starter en 1 back-up? Voor dezelfde positie? Welke positie?

Een shooting-guard hebben we op dit moment nog helemaal niet. Drie ex-Groningers kunnen allen op die positie spelen: Stefan Mladenovic, Jos van der Laan en Valentijn Lietmeijer. Mladenovic is beschikbaar (door het wegvallen van Magixx), Van der Laan komt mogelijk binnenkort vrij (wegens situatie van Apollo), Lietmeijer heeft bij Landstede basketball Zwolle een doorlopend contract.

Twee spelers van het ter ziele gegane Magixx zouden naar DONAR kunnen komen als guards. In hen zie ik dan beide starters. Dimeo van der Horst en eerder genoemde Stefan Mladenovic. Ze kunnen elkaar ook afwisselen op de positie van point-guard. Van der Horst is een pure '1'. Mladenovic kan zowel op de '1' als de '2' spelen.

Of zou een van de nieuwe spelers een center zijn? (Sjors Poels of Berend Weijs (Weijs staat op de site van Apollo overigens beschreven als power-forward)?) Gezien de aanwezigheid van Craig Osaikhwuwuomwan (die in mijn ogen kan doorschuiven naar de center-positie) en Bas Veenstra (die als power-forward kan spelen) gaat mijn voorkeur niet meteen uit naar een (back-up) center.

Ik hoop op een point-guard en een shooting-guard. Spelers die all-round zijn, zijn prettig! Als het lukt om, als een van de 2 Nederlanders, Stefan Mladenovic te contracteren en als (een van de) Amerikaan/Amerikanen Quentin Pryor dan ben ik best tevreden. Zeker als later blijkt dat Apollo toch wegvalt en we nog 1 of meer speler(s) uit hun selectie kunnen overnemen.

In het Dagblad wordt s. Oliver baskets genoemd als mogelijke nieuwe club van Jason Dourisseau. De website worldbasketballnews noemt dat zeker mogelijk aangezien er sinds begin deze week aanwijzingEN(?!) voor zijn. Nou ja, meervoud kan wel kloppen. Ik heb het op mijn site geschreven nadat ik het last op een profielpagina van Jason Dourisseau.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten