Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 8 juli 2014

Au revoir & welcome back!

Goed nieuws en geen goed nieuws! Ik begin met het bericht dat voor DONAR-fans niet positief is.

Arvin Slagter heeft de club verlaten en een contract voor 2 seizoenen getekend bij de Bosche club. Hoewel de mvp van het reguliere seizoen óók de mvp van de play-offs werd, speelde hij in mijn ogen niet goed in de play-offs. Toch vind ik zijn vertrek weldegelijk een gemis:
+ hij is een leider
+ hij geeft veel slimme passes (gemiddeld een hoog aantal assists)
+/- hij is een vervelend mannetje in het veld en dat is fijn als 'ie in jouw ploeg speelt maar niet als 'ie voor de tegenstander speelt (Ondanks het vertrek van muay Tai Wesley en David 'vaseline' Gonzalvez staat er volgend seizoen waarschijnlijk niet zo'n fijne Bosche ploeg op het veld. Of Ali Farokhmanesh blijft is nog niet bekend.)

Dan het goede nieuws:

Ross Bekkering heeft een nieuw contract getekend. Hij speelt ook het komende seizoen voor DONAR. Een 1-jarig contract werd er getekend. Of Bekkering niet graag meerjarige contracten tekent (vorig seizoen had hij ook voor 1 jaar getekend) of dat dit is vanwege het verlaagde budget met hoop op betere tijden in de nabije toekomst?

Bekkering speelde het afgelopen seizoen als startende center. Eigenlijk hoop ik dat hij het komende seizoen de startende power-forward zal zijn. Ik hoop op een speler met meer lengte (maar wel met evenveel kracht) als startende center!

Wat voor invloed kan het vertrek van Slagter hebben?
1. Indien fit meer speeltijd, een prominentere rol, voor Jessey Voorn! Voorn is jonger (meer potentie) en mijns inziens een betere verdediger. Qua passing is Voorn niet beter, wél is hij creatiever en atletischer. In de 1 tegen 1 situatie gaat er van Voorn meer dreiging uit.
2. Wanneer Slagter was gebleven was het niet heel logisch geweest een shooting-guard te contracteren die nu al nuttig kan zijn maar voor wie vooral nog een mooie toekomst in het verschiet ligt. Nu is die ruimte daar wél. En, als je als club het merk DONAR sterker wilt maken dan is het contracteren van deze speler iets waar ik voorstander van ben. (Binding met de achterban, met de regio!)

De posities voor het seizoen 2014/2015?
small-forward =
center =
power-forward = Craig O.
shooting-guard =
point-guard =
Small-Forward =
Center =
Power-Forward = Ross Bekkering
Shooting-guard =
Point-Guard =

Ik hoop op een terugkeer van Jason Dourisseau, Jessey Voorn en Thomas Koenis. Over andere namen laat ik me voorlopig even niet uit. (Zijn in het verleden overigens wel genoemd.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten