Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 8 juli 2014

Yanks

Welke spelers met USA-paspoort zal DONAR contracteren? Zijn dat spelers die al eerder voor DONAR speelden? Of voormalige tegenstanders?

Hoeveel zullen het er zijn? (Den Bosch is van plan om 3 USA-spelers te contracteren.)

Gezien het bericht dat het budget voor het seizoen 2014/2015 lager is dan dat van het seizoen 2013/2014 verwacht ik geen terugkeer van Cashmere Wright. Hoe jammer ik dat ook vind. En hoe verstandig ik het voor diens carrière (sportieve ontwikkeling) ik het acht dat hij wél nog een seizoen zal spelen voor DONAR. Als men vanuit de club al zegt te verwachten dat de speler elders een contract kan tekenen tegen een hoger salaris dan geeft mij dat het gevoel dat men op zijn minst ernstig rekening houdt met diens vertrek.

Wright heeft zijn goede en minder goede punten. En, die weet je zelf ook (wellicht). Sterke punten: scorend vermogen, aanvallen van de basket, afstandsschot, pakken van steals. Zwakke punten: verdedigen, rebounden, bespelen van pick & roll situaties, oog voor mede-spelers.

Dan Coleman verwacht ik eerlijk gezegd ook niet terug. Had in de play-offs heus belangrijke positieve acties maar wekte niet de indruk een goede speler te zijn. Zijn tijdelijke vervanger (Jeff Robinson) verwacht ik overigens ook niet terug!

Misschien dat Quentin Pryor wel terugkomt. Kan op meerdere posities uit de voeten (point-guard, shooting-guard, small-forward), is een goede verdediger. En, ik juich een terugkeer van Q toe!

Jason Dourisseau verwacht ik zeker terug. JD hoort in het TEAM!

Ik verwacht nog wel een 3e USA-speler. Een small-forward. Bij voorkeur een speler met veel lengte. Die als de nood aan de man komt ook op de 4 kan spelen. Type Mike Schachtner. Of Schachtner zelf. Maar dan wel de Schachtner met het niveau van de play-offs 2012/2013 en niet de Schachtner van het seizoen 2013/2014!

Als deze USA-spelers komen dan zie ik de volgende samenstelling voor me. (En de terugkeer van Nederlanders die behoorlijk aan spelen toekwamen.)

small-forward = Mike Schachtner?
center = Thomas Koenis
power-forward = Craig O.
shooting-guard =
point-guard = Quentin Pryor
Small-Forward = Jason Dourisseau
Center =
Power-Forward = Ross Bekkering
Shooting-Guard = Jessey Voorn
Point-Guard =

Geen opmerkingen:

Een reactie posten