Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 21 juli 2014

Jason Dourisseau niet te bewonderen vanaf Jason Dourisseau tribune

Met ingang van het nieuwe seizoen een Jason Dourisseau tribune in MartiniPlaza. Welk vak dat is, is mij nog niet bekend. Wat inmiddels zeker is: vanuit dit vak kun je Jason Dourisseau niet op de vloer van MartiniPlaza zien.

JD speelt in het nieuwe seizoen in Duitsland. Op Twitter heeft hij het erover dat de club een nieuwe richting in wil slaan. Is dat zo? Mijn idee was dat de club hem wel zou willen behouden maar hem niet kan betalen. Dat dit mede komt omdat men de club wil professionaliseren zou ik niet willen omschrijven als een andere richting inslaan. Al kun je het wel zo uitleggen. Bij andere richting inslaan denk ik aan een keuze voor meer (eigen) jeugd, voor meer Nederlanders, voor andere posities omdat je een ander spel wilt spelen. Kortom: tactische redenaties. Daar is volgens mij geen sprake van.

Heel jammer voor de club en haar fans. Mooi voor Jason Dourisseau. Hij zal het vermoedelijk niet lezen maar: Jason, i wish you all the best in Germany! Hopefully you will win a championship there!

Nu JD is vertrokken hoop ik zeker dat Quentin Pryor en Yannick van der Ark wel blijven. En op enkele goede Nederlandse guards. Zou mooi zijn als dat (een drietal spelers) Groningers zijn.

Toevoeging d.d. 22 juli 2014: nieuwe club van Jason is Wurzburg. s. Oliver baskets. De ploeg eindigde het afgelopen seizoen als 15e van 16 ploegen in de pro A divisie. (Dit is de divisie onder de Bundesliga.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten