Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 9 juli 2014

Bouwknecht & Veenstra

Maarten Bouwknecht (point-guard, 185cm, 19 jaar) heeft zijn contract verlengd. Over de duur is mij (voorlopig) niets bekend. In hoeverre hij ten opzichte van het vorige seizoen (waarin hij zijn debuut maakte in de eredivisie) meer minuten zal meespelen durf ik niet in de schatten.

Er zijn meerdere mogelijkheden:
1. hij richt zich uitsluitend op het A-team (eredivisie). Hoeveel point-guards er in de selectie zullen worden geselecteerd, en welke plek hij in de hiërarchie inneemt, zal de hoeveelheid speelminuten bepalen.
2. hij is betrokken bij twee ploegen: het A-team én de under 23 ploeg die uitkomt in de "talenten"competitie.
3. hij is weliswaar contractspeler maar dient zich vooral te richten op de under 23 ploeg, wél doet hij mee aan de trainingen van het A-team.
4. hij is weliswaar contractspeler maar mag zich alleen richten op de under 23 ploeg.

Bas Veenstra (forward, 203cm, 19 jaar) heeft ook een contract getekend. Hij kwam vorig seizoen niet in actie wegens een zware blessure. In de paar jaar daarvoor speelde hij voor de club uit Zwolle (Landstede basketball).

Bas is getogen in Haren en doorliep een groot deel van de jeugdopleiding van DONAR (toen handelend onder de naam Capitals). Hij werd gezien als een van de betere talenten van Nederland.

Of Bas een type Mike Schachtner is weet ik zo niet. Qua lengte en postuur wel maar Schachtner is vooral een schutter. Ik meen me te herinneren dat Bas toch meer een inside-speler is. Hij is weliswaar zo'n 8cm kleiner dan Benny van der Reijden maar in mijn ogen qua kwaliteit veel beter.

Ik zie in Bas een speler die een soort mix is van Mark-Peter Hof en Benny van der Reijden.

Hoeveel minuten hij zal spelen in het A-team? Zie de mogelijkheden die werden genoemd bij Maarten (Bouwknecht).

Of Maarten en Bas gecontracteerd zijn uit financieel oogpunt? Hopelijk krijgen we daar spoedig duidelijkheid over! Het enige wat de club tot nu toe heeft aangegeven "Den Bosch heeft meer financiële mogelijkheden dan wij!". En, dat is al geen positief bericht.

Ik juich het toe als de club meer ruimte (speeltijd) biedt aan spelers uit de eigen jeugdopleiding. Of dat nu spelers zijn die nog parttime deel uitmaken van deze opleiding, spelers die een paar jaar geleden de jeugdopleiding verlieten óf spelers die al iets langer weg zijn bij de club.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten