Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 21 augustus 2014

Berend Weijs

In het artikel Berend Weijs naar onze basketballvereniging opperde ik het scenario om Berend Weijs (power-forward/center, vorig seizoen spelend voor Apollo Amsterdam) te contracteren als back-up center (back-up van Thomas Koenis) en zo Craig Osaikhwuwuomwan te handhaven als power-forward.

Vandaag is door Landslake Lions (op de site van de club!) bekend gemaakt dat zij Berend Weijs hebben gcontracteerd voor het seizoen 2014/2015. Lions zal in het komende seizoen uitkomen in de promotiedivisie (vorig seizoen was de club actief in de eerste divisie).

Weijs was geen topspeler in de eredivisie (noteerde wél het hoogste gemiddelde geblokkeerde schoten) en is fysiek niet heel sterk, maar ... zou in mijn ogen wel een nuttige back-up kunnen zijn. (Er wordt aangegeven dat meerdere clubs uit de eredivisie geïnteresseerd waren in Weijs. Of Donar daar ook bij hoort weet ik niet. Ik weet ook nog niet of de club nog zoekt naar een Nederlandse back-up voor Koenis of dat men voor Koenis een rol in gedachte heeft als back-up. Zoekt men dan nog naar een USA-speler op de 4 (en wordt Ross Bekkering dan de center?) of aast men op een USA-speler op de 5 (en wordt Ross Bekkering dan de power-forward)?

Nu Weijs niet meer beschikbaar is, wellicht toch de aandacht verleggen naar Nick Oudendag? Of proberen om Roeland Schaftenaar (zie artikel Roeland Schaftenaar) te contracteren? Mijn voorkeur gaat uit naar Schaftenaar maar ik denk dat Oudendag nuttig kan zijn als back-up center (met zijn gebuffel).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten