donderdag 14 augustus 2014

Donar; het reorganisatieproces

De club gaf aan een reorganisatie te willen doorvoeren. Deze moet bestaan uit de volgende aanpassingen:
1. directeur = Nog niet bekend wie
2. management-team; secretariaat = Nog niet bekend wie
3. management-team; commercie = Nog niet bekend wie
4. management-team; financiën = Nog niet bekend wie
5. management-team; technische zaken = Nog niet bekend wie
6. management-team; personeel & organisatie = Nog niet bekend wie
7. Raad van Toezicht = Nog niet bekend hoeveel personen noch wie (er wordt tot nu toe slechts gesproken over professionals de toezicht zullen houden op financiële en organisatorische reilen en zeilen van de club)
8. Raad van Advies  Nog niet bekend hoeveel personen noch wie (er wordt tot nu toe slechts gesproken over seizoenkaarthouders, supportersvereniging, BBC)

Er zijn drie werkgroepen?
1. opstellen functieprofielen directeur, Raad van Toezicht en Raad van Advies (Hoe wou je gaan solliciteren als een functieprofiel nog niet eens duidelijk is?)
2. financiële administratie stroomlijnen
3. commerciële initiatieven

Aangezien ik nog geen functieprofielen (vacatures) heb gezien. En er ook nog geen personen (directeur, managers, leden van Raden) zijn benoemd buiten een sollicitatieprocedure om, ben ik niet vol van vertrouwen over de stand van zaken.

De club dient zich wel te bedenken dat kandidaten willen weten in welke organisatie ze stappen. Lees: de financiële rapporten inzien. (En dat is meer dan enkele minuten mogen snuffelen!) Tot nu toe heeft de club dat, zo schijnt, dit steeds geweigerd.

Als men in onderhandelingen met kandidaten voor het sponsorschap niet betrouwbaar overkomt, dan komt die overeenkomst er niet. De sportieve resultaten van het vorige seizoen (landskampioenschap + nationale beker) ten spijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen