Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 24 december 2014

Money time

Donar Groningen heeft een oproep op haar website geplaatst. Je kunt meeloten om shirtsponsor te worden. Je koopt dus niet voor een X-bedrag je plek op de shirts voor 1 wedstrijd maar maakt kans op vermelding van je naam of logo op de shirts voor de rest van het seizoen.

Helaas heb ik daar op dit moment geen geld voor! En mocht ik nou volgende week de Postcodeloterij winnen dan ben ik vast te laat om nog mee te doen aan de loterij om shirtsponsor te worden. Nu zou ik niet mijn eigen naam op de shirts willen laten plaatsen maar de naam van mijn werkgever.

Of die daar mee akkoord gaat?

De naam van de organisatie past wel bij de toestand waarin het Nederlandse basketball zich bevindt. (En zoals je wellicht weet: die is niet positief!)

Spijtig genoeg zijn bestuurders dommer dan ezels. Ze stoten zich keer op keer tegen dezelfde steen. Waarom men toch steeds weer in dezelfde problemen geraakt? Simpel: slecht management! Er is geen juiste visie, en daardoor ook geen deugdelijk beleid.

Een van de voornaamste fouten die men maakt is de bekrompen overtuiging dat kwantiteit gelijk staat aan kwaliteit. Ofwel: een competitie met veel clubs (maar zonder spanning) is beter dan een competitie met weinig clubs (maar wel vol spanning).

In een krampachtige poging om meer clubs in de eredivisie te krijgen verlaagt men de toelatingseisen. Gevolg? Slecht imago van de eredivisie en daarmee de sport als geheel. Je weet dat dit gaat gebeuren, waarom doe je dat dan!?!

Een functie waar iedereen maar voor in aanmerking komt wordt niet serieus genomen, een opleiding die door iedereen kan worden afgerond heeft geen waarde. Dus een competitie waar iedere club maar aan mee kan doen stelt geen bal voor. Hoe moeilijk is het om je dat te realiseren!?! Heel moeilijk blijkbaar!

Hopelijk vindt Donar in de eerste maanden van 2015 (januari/februari) een nieuwe hoofdsponsor. Bijvoorbeeld Google. Hopelijk is deze sponsor goed voor een inbreng van minstens € 5 000 000 per seizoen. Dan is er ook nog financiële ruimte om te investeren in de jeugdopleiding. Waarbij ik wél zeg: de club moet meer doen aan de doorstroming van jeugdspelers naar het 1e. Zoals het nu gaat zullen over enige tijd weer spelers die in Groningen zijn opgeleid het 1e team verlaten. Niet meer gemotiveerd omdat ze te weinig speelminuten hebben.

Donar moet van een koopclub een opleidingsclub worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten