Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 8 juli 2015

Pokerspel

Is het een pokerspel tussen club en speler? Dat de club hoopt dat de speler eieren voor zijn geld kiest en een lager salaris accepteert dan hij vraagt? Of dat de speler hoopt dat de club zwicht voor de druk dat het maximaal 4 buitenlandse spelers op het wedstrijdformulier mag schrijven, en daarom een hogr salaris betaalt dan men biedt?

Dat er tot nu toe slechts 2 spelers zijn gecontracteerd lijkt mij niet alleen onprettig voor de fans (waar ik er zelf een van ben) maar ook voor de club en voor spelers. (De onrust onder de fans lijkt vrij groot. Op het Donargastenboek is men kritisch.)

Als je spelers vraagt of zij voor Donar gaan / willen spelen laten ze hooguit los dat ze dat wel willen. Verder kunnen ze niks zeggen.

De club kiest regelmatig voor een buitenlander als het gaat om de positie van startende point-guard. Als je Sean Cunningham, Dexter Hope & Stefan Mladenovic allen contracteert, is dat in mijn ogen niet nodig. Zeker niet als je (als shooting-guard) ook nog Yannick Franke contracteert.

Maar, als de club kiest voor een buitenlandse (Amerikaanse) speler als startende point-guard dan heeft men wel een Nederlander nodig als back-up point-guard. (Mladenovic / Hope)

Voor de posities van shooting-guard zou ik, gezien de beschikbaarheid, kiezen voor 2 Nederlanders: Cunningham, Hope, Mladenovic of eventueel Franke (hij is mijns inziens een 2/3 en kan dus ook als small-forward spelen).

Voor de positie van small-forward zou de ploeg misschien nog 2 spelers kunnen contracteren. Dit hangt af van wie ze verder nog contracteren voor de inside-posities. (Veenstra kan op de 3 en 4 spelen. Maar is vooral een 4. Bekkering kan op de 4 en 5 spelen. Ook hij is meer een 4.) Opties? Dourisseau, Franke, Billy Clark. Vanaf januari DeJuan Wright?

Power-forward? Met Bekkering en Veenstra is die positie denk ik voldoende bezet.

Center? Alsjeblieft, contracteer Koenis voor de komende jaren! Mogelijk heb je dan al 9 spelers. Daar zou ik mij overigens niet blind op willen staren. Als je Ryan Watkins kunt contracteren zou ik dat niet nalaten.

Nog even "samenvattend" het 'roster' zie ik graag op deze manier ingevuld ...
point-guard: Mladenovic, Hope
shooting-guard: Cunningham, Franke
small-forward: Dourisseau, Clark
power-forward: Bekkering, Veenstra
center: Koenis, Watkins

Geen opmerkingen:

Een reactie posten