Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 4 juli 2015

Wie is de volgende speler?

Na, in chronologische volgorde, Bas Veenstra (forward) en Ross Bekkering (power-forward) is het wachten op nog 7 contract spelers. Waarvan minimaal 3 Nederlanders, maar ik hoop echt op meer! (Namelijk, inclusief Veenstra en Bekkering, een totaal van 8 Nederlanders.)


Op basis wat ik hier en daar heb opgevangen verwacht ik de komende dagen min of meer in deze volgorde het nieuws over de volgende spelers:
1. Sean CUNNINGHAM (guard)
2. Thomas KOENIS (center)
3. Stefan MLADENOVIC (guard)
4. Dexter HOPE (point-guard)
5. Yannick FRANKE (guard/small-forward)
6. Jason DOURISSEAU (small-forward)


Dan ontbreekt nog een speler, en dat zal waarschijnlijk een Amerikaan worden.


Over de genoemde spelers:


Cunningham - de club zou, volgens een gerucht, de speler voor 2 seizoenen (optie voor 3e jaar?) aan zich willen binden.
Koenis - binnen de club is men enorm positief over hem. Vooral zijn werklust wordt gewaardeerd. De center is een behoorlijk goede verdediger, pakt een redelijk aantal rebounds (af en toe zelfs 10+ in een wedstrijd) en het fysieke duel in de bucket gaat hij ook goed aan.
Mladenovic - weinig over bekend. De club heeft hem de kans gegeven om als speler van Donar te werken aan zijn revalidatie. Hij is een Groninger, doorliep de jeugdopleiding en speelde 2 seizoenen in het eerste. Hopelijk willen club en speler nu ook een profcontract met elkaar aangaan. Afgelopen seizoen speelde Mladenovic op amateurbasis voor Donar.
Hope - speelde al eens onder Braal (coach). Dat was bij Aris (waar Hope afgelopen seizoen nog onder contract stond maar waar hij nu weg is, en na de zomer ook niet terugkeert). Hope had zich in die jaren goed ontwikkelt. Was de afgelopen jaren international in het A-team. Hij gaat niet naar het EK (zat niet in de voorlopige selectie), speelde de voorbije maanden in het B-team.
Franke - de topscorer van het afgelopen seizoen. Doorliep de jeugdopleiding van Rotterdam. Braal (coach) zal hem daar denk ik wel opgemerkt hebben. Braal was in het verleden jeugdtrainer voor Rotterdam basketball. De club wil goede spelers, Franke is denk ik een goede speler. Al tijdens de finaleserie was het gerucht hoorbaar dat Donar en Franke tot een mondeling akkoord waren gekomen. Dát lijkt te voorbarig zijn geweest, maar het gerucht dat Donar geïnteresseerd is in Franke is, lijkt mij, wel waarheid.
Dourisseau - speelde al eerder voor Donar (5 seizoenen). Afgelopen seizoen actief in de tweede divisie van Duitsland. Wist met zijn ploeg te promoveren naar de  Duitse eredivisie. Wil hij daar de uitdaging aangaan van spelen op het hoogste niveau of kiest hij voor zijn privéleven (redelijk korte termijn (trouwen)) en een trainerscarrière (lange termijn)?


Buitenlander (Amerikaan)? Ik hoop op de terugkeer van Bill Clark. Én, ik hoop dat men later in het seizoen DeJuan Wright opnieuw contracteert. Dat laatste betekent dan wel dat men van een 9 mans rotatie over gaat op een 10 mans rotatie.


Maar dat lijkt mij prima. Het afgelopen seizoen waren spelers vermoeid omdat de rotatie te small was geweest? (Bepaalde spelers te veel en andere spelers te weinig hadden gespeeld (al in de reguliere competitie). In de play-offs kwam Bas Veenstra vrijwel niet meer in actie. Stefan Mladenovic speelde ook weinig minuten.)


Leon Williams is naar Shoeters Den Bosch gegaan. Dat recent bleek dat Donar hem wel een aanbieding heeft voorgelegd, verraste mij niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten