Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 30 juli 2015

Vakantie

Vakantie



18 Juli: Ongeveer 14:30 uur. Aankomst bij kampeerboerderij “de Harmsdobbe” te Bakkeveen.

Vandaag, heden middag, startte de voorbereiding op week 1 van de Humanitas kindervakantieweken. (De kinderen komen op maandag 20 juli. Deze week duurt tot en met 25 juli.)

In week 3 (1 tot en met 8 augustus) ben ik ook begeleider.

Mijn voorkeur gaat uit naar een groep kinderen in de leeftijd 11/12 jaar! Het maakt mij niet uit of dit jongens of meisjes zijn.

Deze week blijken Anne-Men & Rianne (meisjes 11/12 jaar), Dana & Marjolein (jongens 11/12 jaar), Athalie & Elena (jongens 8 – 10 jaar), Ilse & Marjolein (meisjes 6/7 jaar) en Jessica & Denny (jongens 6/7 jaar) mijn collega’s. Én niet te vergeten Aleid! Samen met haar begeleid ik een groep meisjes in de leeftijd 8/9 jaar. (Dat is niet conform mijn wens maar hopelijk is het een leuke groep!)


21? Juli: Vanavond hebben de kinderen ‘levend Stratego’ gespeeld. Dit spel had ik voorbereid. Ik had op internet speelkaarten gevonden met de personages van de film Junglebook. Dit past bij het thema van de kindervakantieweken: jungle!

Voor aanvang dacht ik: als het allemaal niet naar wens verloopt, dan kan het toch niet aan de voorbereidingen liggen?

Het was echter een succes. De kinderen vonden het leuk. In de tweede ronde ging het zelfs al veel beter dan in de eerste ronde. Met een verschil van slechts 3 punten bevochten beide legers elkaar.


22? Juli: een vorm van improvisatie. De kinderen gaan een extra spel spelen wat ik achter de hand heb: levend Cluedo (wat ik al had voorbereid voor week 3) of drie in de pan.

We hebben drie in de pan gespeeld. Een spel waarbij je personen dient te omschrijven of uitbeelden. 



25 Juli: de kinderen vertrokken weer naar huis. Ze werden opgehaald door hun ouders of door andere vrijwilligers van Humanitas. Het is ook dit keer een heel leuke week geweest! Lieve meisjes in onze groep, mooi weer.

28 Juli: naar Surhuisterveen voor het wielercriterium ‘de Profronde van Surhuisterveen’. Aan de start o.a. Daniel Teklehaimanot. (De donkere man.) Hij droeg tijdens de Tour de France in de eerste week de bolletjestrui. Hij is afkomstig uit Eritrea. 

Tijdens de koers nog op de foto geweest met een rondemiss. 


29 Juli: de voorbereidingen zo goed als achter de rug. Nog wat (quiz)vragen opgezocht zodat ik mijn Triviant-spel thuis kan laten. (Het is, ondanks dat het voor kinderen bedoeld is, erg moeilijk. Terwijl het "onderwerp" (Pixar-films) iets is waar kinderen meer van weten dan oude mensen zoals ik.

Met Kelly afspraken gemaakt voor de reis naar Bakkeveen. We worden 1 augustus tussen 14:30 en 14:45 uur verwacht op kampeerboerderij "de Harmsdobbe". 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten