Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 22 maart 2015

Landstede vs Donar (22 maart 2015) [DBL]

Voorop gesteld: ik heb de wedstrijd niet gezien. Over het verloop kan ik niets anders zeggen dan anderen in hun verslagen al schrijven. Die woorden herhaal ik maar niet. (Gewoon omdat dit niet origineel is!)

Over het vertoonde spel kan ik helemaal niets zeggen. Heb een trouwe fan (die daar wél was) nog niet gesproken.

Ik kan alleen maar zeggen dat de overwinning, met het oog op klassering voor de play-offs, erg nuttig is. Plek 3 is dichterbij gekomen.

De balans tussen Zwolle en Groningen is als volgt ...
Zwolle won dit seizoen 2x (in Groningen) en Groningen won dit seizoen 2x (in Zwolle). De uitslagen in Zwolle waren 73 - 84 (d.d. 30 november 2014) en 81 - 83 (d.d. 22 maart 2015). Ofwel +13 voor Donar Groningen. In Groningen waren de uitslagen 74 - 78 (d.d. 11 oktober 2014) en 68 - 78 (d.d. 31 januari 2015). Met andere woorden +14 voor Landstede basketball Zwolle. In totaal +1 voor de Zwolse ploeg.

Huidig aantal punten? Zwolle 30 (uit 21 wedstrijden) respectievelijk Groningen 38 (uit 25 wedstrijden).

Om 3e te kunnen worden zal Zwolle alle 4 inhaalwedstrijden moeten winnen. Er vanuit gaande dat Donar het in de resterende wedstrijden niet slechter doet dan Zwolle.

Zou het Donar nog lukken om uiteindelijk meer punten te halen dan Leiden? En daarmee nog 2e te worden? Áls dat het geval is dan hoop ik op de volgende confrontaties in de 1e ronde: (3) Leiden vs Rotterdam (6) en (4) Zwolle vs Leeuwarden (5).

Qua stand vlak voor Kerst is het zeer spijtig dat Den Helder Kings failliet ging. De strijd tussen de nummers 4 en 5 (kwartfinale) zou daarmee veel spannender zijn geweest dan nu het geval zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten