Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 23 maart 2015

Match-ups?

De bekerfinale van a.s. zondag (29 maart). Ik zeg er toch nog maar wat meer over dan in het stuk "cupfighters".

De match-ups. (Ik ben niet aansprakelijk voor fouten!)

Point-guards: Brandyn Curry (Shoeters) vs Lance Jeter (Donar)
Shooting-guards: Chris Denson (Shoeters) & Arvin Slagter (Shoeters) vs Sean Cunningham (Donar)
Small-forward: Kees jr. Akerboom (Shoeters) vs Bill Clark (Donar)
Power-forward: Stefan Wessels (Shoeters) & Ralf de Pagter (Shoeters) vs Mark Sanchez (Donar) & Craig Osaikhwuwuomwan (Donar)
Center: Reggie Johnson (Shoeters) & Ralf de Pagter (Shoeters) vs Thomas Koenis (Donar)
Point-guards (back-ups): Mike Schilder (Shoeters) vs Maarten Bouwknecht (Donar)
Guard (back-ups): Arvin Slagter (Shoeters) &Vincent Nguyen (Shoeters) & Pim de Vries (Shoeters) vs Stefan Mladenovic (Donar)
Forward (back-ups): Frederik Adriaans (Shoeters) & Pim de Vries (Shoeters) vs Bas Veenstra (Donar)
Shooting-guards (back-ups): Pim de Vries (Shoeters) vs Mark Ridderhof (Donar)

Ja, dat ziet u / zie je goed! Shoeters heeft een diepere selectie.
Point-guards: beide ploegen in principe 1 kandidaat als starter. Shoeters heeft denk ik wel meer spelers die op deze positie zouden kunnen spelen (3 tot 6 opties voor Shoeters respectievelijk 3 à 4 opties voor Donar). Echter, daarvan (Shoeters) 2 spelers die niet of nauwelijks spelen.
Shooting-guards: Shoeters beschikt over 2 spelers die beiden zouden kunnen starten. Die wellicht ook samen kunnen spelen maar dan is de vraag: wie spelen er op de andere posities? (Of: wie speelt er juist niet op een van de andere posities?) Donar kan ook twee spelers op deze positie zetten maar ... een van hen is de startende point-guard (Jeter).
Back-up shooting-guards: in mijn ogen is Donar hier (met Mladenovic en Ridderhof) in het voordeel ten opzichte van Shoeters (met Slagter en De Vries). Dit omdat Slagter en Denson zich niet tot elkaar verhouden als back-up respectievelijk starter (of andersom) én omdat Slagter toch voornamelijk een shooting-guard is terwijl Mladenovic (wél meer een back-up (toch nog op de weg terug na een blessure) veel meer een combo-guard is.
Small-forward: Clark (Donar) is verdedigend beter, én meer multi-functioneel (inzetbaar op meer posities: 2, 3 en 4 tegenover 2 en 3 voor Akerboom).
Power-forward: hier is Shoeters duidelijk in het voordeel met internationals Wessels & De Pagter tegenover Sanchez (Donar).
Center: aanvallend is Reggie J. denk ik beter dan Thomas Koenis. Verdedigend beschouw ik Koenis als een betere speler dan Johnson. Qua rebounding acht ik ze gelijkwaardig. Voordeel voor Shoeters is dat zij voor deze positie (met De Pagter) een betere back-up hebben dan Donar (met Osaikhwuwuomwan).

Basketball is echter een TEAMsport. Donar probeert de titel te verdedigen. Shoeters speelde vorig jaar niet in de finale. Donar beschikt, door de overwinning tegen Zwolle, over een goede moraal. Shoeters speelde afgelopen weekend niet. De ploeg speelt donderdag 26 maart nog een competitiewedstrijd tegen Aris Leeuwarden. Het zal voor de ploeg van Shoeters niet zo'n wedstrijd worden als de wedstrijd Landstede basketball Zwolle vs Donar Groningen was voor de Groningers. (Vermoed ik.) Maar ... ik durf me toch niet te wagen aan een voorspelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten