donderdag 19 maart 2015

Open & (klant)vriendelijk

De finaledag (bekerfinales) lijkt qua sfeer te gaan uitlopen in een grote teleurstelling. Voor de NBB (die over minder euro's beschikt dan hersencellen) zouden de kosten voor zaalhuur een groot probleem zijn.

Gekozen oplossing: per bekerfinale (er worden er in totaal drie gespeeld) kaarten verkopen. Én dus, om te voorkomen dat fans een goedkope kaart kopen om een wedstrijd te zien waar men een duurdere kaart zou moeten kopen, schopt men na iedere finale alle toeschouwers de zaal uit.

Waarom kiest men er niet voor om mensen het volgende aan te bieden: kaart voor 1e finale, kaart voor 1e + 2e finale, kaart voor alle 3 finales, kaart voor 2e finale, kaart voor 2e + 3e finale of kaart voor 3e finale? Je kunt dan de mensen wegsturen die blijven zitten voor een wedstrijd waarvoor ze geen kaart hebben gekocht. Als er dan nog kaarten beschikbaar zijn, en men wil de wedstrijd tóch zien, dient men een kaart te kopen!

Mensen een zaal uitjagen is mensen bij de sport wegjagen. En dát is iets wat de basketballsport in Nederland absoluut niet kan gebruiken. Het imago is al decennia lang bedroevend slecht (daarom ook geen sponsors). Om zowel de nationale ploegen áls de verschillende competities (DBL en DWBL) te versterken is het van belang om de sport goed te verkopen! Niet alleen met mooie acties van de spelers/speelsters maar ook met klantvriendelijkheid en fraaie p.r.-stunts.

Ach, de NBB én FEB zullen dit nimmer gaan begrijpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten