Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 30 mei 2017

Geloofwaardigheid

Gisteren gaf ik al aan dat ik het nieuws over een verviervoudiging van het budget van Den Bosch twijfelachtig vindt. (Een totaal budget van € 1 100 000 zou betekenen dat, naast de hoofdsponsor, sponsoren goed zouden moeten zijn voor € 800 000. Hier geloof ik niet in.)

Ja, bij Donar hebben zij, zonder hoofdsponsor een budget van € 1 400 000 (gaat naar verluidt omhoog naar € 1 600 000) maar in Groningen leeft het basketball veel meer.

De geloofwaardigheid van het bericht is in mijn ogen verdwenen door het bericht dat Arik Shivek hun nieuwe coach wil worden. Bij het lezen van dit bericht vroeg ik mij af: "is er al een conflict nog voor hij aan het seizoen 2017/2018 is begonnen?" Volgens het bericht heeft Shivek alleen een contract voor de play-offs van dit seizoen (2016/2017). Hier geloof ik niet in. Een ploeg overnemen van iemand anders voor de periode van enkele maanden? Om te spelen in de play-offs met een ploeg waar jij als coach jouw stempel nog niet op hebt kunnen drukken?

Dat doe jij alleen als de nieuwe werkgever en jijzelf de ambitie hebben om daarna langere tijd met elkaar door te gaan. Vergelijk het met Ivica Skelin (Donar). Hij was in het seizoen 2012/2013 de vervanger van Hakim Salem (die was ontslagen). Dit was voor het restant van dit seizoen. In de zomer tekende Skelin een nieuw contract voor de duur van 2 jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten