Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 24 mei 2016

Herstel (Donar vs Landstede (game 4 finale [VERSLAG])

Gelukkig ... zowel het team áls mijn gezondheid heeft vanavond een herstel doorgemaakt! Ziek, echt ziek, was ik zondagmiddag na de 3e wedstrijd van de finaleserie. Ik heb vanaf dat moment bijna non - stop lopen kotsen.

Ben nu nog verre van fit maar mijn gezondheid heeft wél een oppepper gehad. Echt lekker zal ik mij pas voelen als wij kampioen zijn. De kampioen van Nederland seizoen 2015/2016.

Minstens tientallen Donar - fans hadden de hoop (en wellicht ook verwachting) dat Donar vanavond kampioen zou gaan worden. Het feest werd afgelopen zondag verstoord. Niet door de ploeg van Landstede - basketball, niet door de (standaard) waardeloze scheidsrechters maar door Donar zelf. Vanavond speelde Donar beter.

Kwartstanden:

  1. 16 - 11
  2. 39  - 29 (23 - 18) 
  3. 57 - 40 (18 - 11) 
  4. 74 - 50 (17 - 10)

De arbitrage was belachelijk. Joske Kuut, in mijn ogen de beste scheidsrechter van de Dutch Basketballleague, floot voor haar doen niet sterk. Iedereen heeft wel eens een mindere dag. Haar collega's Van Slooten en Zwiep kunnen er gewoon niets van.

Donar wisselde fantastisch mooie momenten af met belabberde acties waarbij je emoties boos & bedroefd door elkaar lopen. Dan lach je ook nog eens als een boer met kiespijn.

Weinig punten tegen (voor Donar) maar zelf ook niet veel punten gemaakt. Het was verdedigend van Zwolle geen goede wedstrijd. In diverse aanvallen liep Donar te knoeien. Verdedigend speelde Donar overigens zwak. Zwolle kon makkelijk scoren én rebounds pakken. Gelukkig viel de schade echter mee. De stand in de serie is nu 1 - 3 (in het voordeel van Donar).

Oh ja ... dat Thialf - sfeertje aan het einde van de wedstrijd leverde mij weer maagzweer op.

A.s. donderdagavond, 20:00 uur, in Zwolle, wedstrijd 5. Bij winst voor Donar komt de stand op 1 - 4, en is Donar kampioen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten