Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 31 oktober 2017

Anne

Mijn naam is Michael P
en ik ben niet oké
Ik ben een van die ongure
viespeuken die niet bij te sturen
zijn als ze jou zien
Als meid verdien
jij het om verkracht te worden
Hoezo klootzakken als ik hebben borden
voor de kop
En negeren "nee!" als stop
teken. Ik ben gek maar jij bent gekker
Jij speelde hard to get, je vond het gewoon lekker

Anne duit op Anne Faber. De rap is geen citaat! Ik heb nimmer contact gehad met Michael P noch is de tekst van de rap hoe ik denk over seks. Het is walgelijk dat het heeft kunnen gebeuren! Justitie faalt keer op keer aan alle kanten.

De reacties op de zaak waren misselijkmakend. Vele figuren maakten Anne uit voor "hoer". Zij verschuilen zich achter hun cultuur. Gezien hun argumenten zou kultuur een betere benaming zijn. Maar dat woord zal wel niet worden opgenomen in het woordenboek.

Zojuist keek ik naar 'Law & Order: Special Victims Unit". Deze serie gaat over seksmisdrijven. In de aflevering die ik zojuist zag hadden twee tieners seks met elkaar gehad. Echter, dat was niet wat beide partijen wilden.

Het meisje zei dat het tegen haar wil had plaatsgevonden en had een aanklacht ingediend (verkrachting). De jongen beweerde in eerste instantie dat hij haar niet had aangeraakt, en zei later dat zei geen bezwaar had gemaakt.

Omdat verkrachting moeilijk te bewijzen zou zijn had het SVU-team geprobeerd om een schikking te bereiken. De ouders van de jongen weigerden om te schikken. Hun zoon zou geregistreerd worden voor 'seksueel wangedrag' en dus niet kunnen studeren. Zei waren er van overtuigd dat hun zoon in een rechtszaak zou worden vrij gesproken.

De jongen werd aangeklaagd voor 3 dingen: poging tot verkrachten, ongewenst seksueel handelen, seksueel wangedrag. De jury sprak hem vrij op de eerste twee aanklachten maar vond dat hij zich schuldig had gemaakt aan seksueel wangedrag.

De ouders van de jongen, vooral de moeder, waren ziedend op het meisje. Volgens hen had zij hem erin geluisd. Het meisje zei sorry tegen de jongen dat het zo heeft moeten verlopen. Wat valt er te leren?

  1. Bij seksgerelateerde misdrijven wordt het slachtoffer (meestal een vrouw) vaak gezien als schuldig aan hetgeen is gebeurd: zij had het uitgelokt 
  2. Communicatie moet duidelijk zijn, niet veronderstellen dat de ander wel begrijpt dat jij niet wilt c.q. niet denken dat de ander ook wil zonder dat jij het expliciet hebt gevraagd én "ja" als antwoord hebt gekregen 
  3. Dat het goed is om beide partijen met elkaar in gesprek te laten gaan (mediation) alvorens een rechtzaak te willen voeren. En, probeer bij mislukte mediation dan tenminste nog te schikken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten