Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 5 oktober 2017

Budgetten

Wat zijn nu eigenlijk de budgetten van de DBL-ploegen?

Iemand zei dat Den Bosch een budget heeft van € 1 400 000. Dat leek mij al te hoog ingeschat. Nu meldt de coach van Den Bosch in dit interview dat volgens hem Donar een budget heeft dat het dubbele is van Den Bosch. Ter informatie: Donar heeft een budget van € 1 600 000.

Zou best eens kunnen dat de coach gelijk heeft. Want ... ik herinner mij iets over het contract dat Den Bosch B.V. sloot met de huidige hoofdsponsor. Volgens mij ging het om een bedrag van € 1 000 000 voor een periode van 2 seizoenen. Ofwel: € 500 000 per seizoen. Samen met inkomsten uit de businessclub én de verkochte seizoenkaarten (voor het bingospel) lijkt een bedrag rond de € 800 000 mij heel realistisch.

De ploegen met het minste geld zijn denk ik Den Helder Suns, Basketball-academie Limburg (Weert) en Apollo (Amsterdam). In volgorde van rijk naar arm. Aris (Leeuwarden) met € 275 000 en Rotterdam zitten daar denk ik beiden net boven.

Ik vermoed dat Leiden en Landstede (Zwolle) ieder een budget rond de € 500 000 hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten