Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 1 december 2013

Drie musketiers in dip

Het trio meiden dat Celeritas-Donar A1 op de been moet houden had gistermiddag (in de uitwedstrijd tegen BVG A1) niet haar beste dag: Anke Kuiper (die meer speelde dan in vorige wedstrijden) beging twee persoonlijke fouten door te proberen een steal te maken (coach Frans M. riep dan ook "Je moet de speelster stoppen en niet de bal!"), zogenaamde 'reaching foul', waarbij ze haar tegenstandster bij de arm pakte. Later (in het tweede kwart) raakte ze geblesseerd. In de tweede helft keerde ze wel terug in de wedstrijd, deed het verdedigend goed (bijv. door Charlayne de Vries Tauran te neutraliseren) maar haar schoten vielen net niet. Caroline van der Woude, in de vorige wedstrijd goed voor 28 punten, had veel moeite om de basket te vinden. Ilonka Debets sprong zijwaarts naar de ring voor een lay-up (dat deed ze zeker twee maal), waardoor ze niet in balans was (afstoppen voor een schotje leek mij een betere keus), en schoot op die momenten dan ook mis. (Wel schoot ze later een driepunter raak.) Had twee turnovers (zwakke passes) en was verdedigend niet zo fel en scherp als in de vorige wedstrijden.

Gezien een vroege 16 - 1 achterstand viel de uitslag 55 - 44 (?) nog mee. Maar de manier waarop deze tot stand kwam ...!?! BVG speelde fanatieker én slimmer. Zij speelden in hun eigen hal (oude ALO) ook geen goede wedstrijd maar hun inzet en mentaliteit was, net als de wedstrijd in sporthal Vinkhuizen, vele malen beter dan die van Celeritas. Als je dan, ondanks veel atletischer lichamen, conditioneel veel en veel zwakker oogt dan vraag ik me af hoe dát allemaal kan gebeuren.

Onvoldoende tactische en technische kwaliteit hebben is al iets wat ik afkeur maar als dit er bij komt dan schieten de tranen me in de ogen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten