Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 21 december 2013

Stille kerst

Het is de laatste wedstrijd voor de Kerst. De week tussen Kerst en nieuwjaarsdag blijft spijtig genoeg erg rustig! Geen Groningse basketballweek (Men is uiteindelijk niet op de beslissing teruggekomen. Was een goedkopere versie nu echt niet mogelijk? Het toernooi organiseren samen met Zwolle, en dan zorgen dat alle ploegen 2 wedstrijden spelen in Groningen én 2 in Zwolle. Vervolgens een finale(ronde). Volgend jaar wel een Groninger basketballweek?), geen basketballdays in Zwolle (Zie suggestie die ik zojuist deed. Men wil daar volgend jaar wel weer een toernooi houden.).

Er is op eerste tweede kerstdag wel een competitiewedstrijd (DBL) tussen Leiden en Den Bosch. Maar daar ga ik niet naar toe. Financieel gezien is de entree al een probleem. Laat staan de reis er naar toe. Daarbij heb ik op die dag een ander feestprogramma in de agenda staan.

Vanavond dus de laatste wedstrijd van Donar (GasTerra Flames) voor de Kerst. We reizen af naar Leeuwarden om daar in het Kalverdijkje te spelen tegen Aris (gesponsord door Univé). Met de Friese ploeg gaat het sportief gezien niet goed. Ze leden zelfs een forse losing-streak. Wat de ploeg zo zwak maakt weet ik niet. Is de ploeg overigens zo veel minder? Men haalde de finale maar plaatste zich voor de eerste ronde als nummer 4. Tussen de nummers 4 t/m 7 was het erg spannend tijdens het reguliere seizoen. Nu is de strijd tussen de nummers 4, 5 en 6 spannend. De nummers 7 (Rotterdam) en 8 (Aris) staan op een behoorlijke tot zelfs grote achterstand. Het gemis aan Sammy Givens, Whit Holcomb Faye en coach Erik Braal doet zich voelen. Zeker wat betreft de coach is dat voor mij geen verrassing. Holcomb Faye speelt bij Leiden niet bijzonder goed (althans in de wedstrijd tegen Donar).

Voor de ploeg van coach Ed Molthoff is het niet gunstig dat Rotterdam in dit weekend speelt tegen Apollo (ik verwacht een overwinning voor de Rotterdammers). De ploeg uit Rotterdam staat nu op 12 punten (nummer 6 Den Helder en nummer 5 Leiden hebben er beiden 18), terwijl Aris op 8 punten staat. Vermoedelijk na dit weekend: 8 punten voor Aris maar 14 voor Rotterdam.

De ranglijst:
1. Donar 26 punten
2. Zwolle 22 punten
3. Den Bosch 20 punten
4. Wijchen 20 punten
5. Leiden 18 punten
6. Den Helder 18 punten
7. Rotterdam 12 punten
8. Leeuwarden 8 punten
9. Amsterdam 4 punten
10. Weert 0 punten

Programma voor dit weekend:
zaterdag Weert vs Leiden
zondag Zwolle vs Wijchen
zondag Den Bosch vs Den Helder
zondag Amsterdam vs Rotterdam

Persoonlijk had ik het veel gunstiger gevonden als Zwolle recent niet in eigen hal had verloren van Den Bosch. Ik heb Den Bosch graag op de derde plaats en Zwolle op de tweede. Met het oog op de play-offs.

Het seizoen is nog erg lang maar hier teken ik voor:
1. Donar
2. Zwolle
3. Den Bosch
4. Wijchen
5. Den Helder
6. Leiden
7. Rotterdam
8. Aris
9. Apollo
10. Weert

Verschillende voordelen:
1. geen vermoeiende reizen in de kwartfinale
2. Den Bosch vs Leiden is meteen een mooie confrontatie in de eerste ronde
3. de winnaar van de serie Den Bosch vs Leiden speelt mogelijk uit tegen de winnaar van de serie Zwolle vs Rotterdam
4. een halve finale tegen de winnaar van de serie Wijchen vs Den Helder zie ik wel zitten (voorkeur voor Wijchen), ook gezien de reizen naar uitwedstrijden (voor de spelers)
5. mocht Zwolle weer gaan presteren dan kijk ik echt uit naar een finale Donar vs Zwolle!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten