Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 12 december 2013

Thanks to you Jeff Robinson

Het heeft er alle schijn van (en dan druk ik me denk ik nog 'zacht' uit) dat Jeff Robinson na de Kerst niet terugkeert als speler van Donar. Reden: de club heeft geen geld! En kan sponsoren niet bereid vinden om het benodigde bedrag te betalen. Al zullen er vast mensen zijn die stellen dat Robinson, bij monde van zijn agent, een te hoog salaris eist. (Misschien is beide waar?) Voorop gesteld: het gewenste bedrag is te veel voor Donar.

Een tekort van mogelijk tien duizenden euro's. "Geen schuld" aldus een enkele fan. "Het vermogen kan nog steeds positief zijn maar is dan minder positief als het was". Ja, maar ... als je volgens je begroting een bedrag dient te hebben ad € X en je hebt over het betreffende boekjaar minder inkomsten ontvangen dan begroot dan heb je over dat jaar een schuld. In zijn totaliteit kan er, door opgebouwde reserves in voorgaande jaren, nog wel sprake zijn van een positief vermogen. Maar ... daarover heb ik mijn twijfels.

Het vertrek van Robinson is nog niet zeker maar ... het zou me aangenaam verrassen als Robinson na de jaarwisseling nog steeds speler is van Donar! Of hij nu de komende dagen een contract tekent bij Leiden of niet, dat vind ik eigenlijk niet belangrijk.

De kansen op het landskampioenschap en de nationale beker slinken bij een vertrek van Robinson. En, om een nieuwe hoofdsponsor te vinden is het winnen van die prijzen uitermate belangrijk. Om niet te zeggen: essentieel.

Mocht het financieel verslag inderdaad ongunstig uitpakken, dan vermindert dat de kans op een nieuwe sponsor nóg eens extra.

Zoals bij kinderen de ogen nog wel eens groter zijn dan de maag, zo is bij Donar de ambitie vaak hoger dan de kwaliteit van de club. En, daarmee doel ik dus ook op het financiële vermogen. Keer op keer maakt men verkeerde keuzes. Realiteitsbesef ontbreekt veel te vaak. Beseft men wel waar men mee bezig is!?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten