Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 5 november 2017

Aris (Leeuwarden) vs Leiden

Aris knokkend ten onder tegen Leiden (Leeuwarder courant) Een verslag plus een filmpje (samenvatting).

Voor de wedstrijd gaf ik Aris weinig kans. De kwaliteit die ik eerder vermoedde had de ploeg nog niet laten zien, en dus was ik er al weer vanuit gegaan dat de ploeg die kwaliteit niet heeft. Dat ik de ploeg in de zomer overschat heb.

Of op basis van deze wedstrijd meteen geconcludeerd moet worden dat ik eerder dit weekend de ploeg heb onderschat weet ik niet. Maar blijkbaar kan de ploeg wél meespelen tegen een ploeg uit de top 4.

Het is (mij) ook bekend dat Leiden kwetsbaar is. Hun verdediging is zwak. Wanneer de tegenstander haar verdediging niet op orde heeft en/of slordig (of niet slim) speelt in de aanval overleeft de Leidse formatie. Dat geluk had de ploeg tegen Donar (Groningen) én Landstede (Zwolle). Mede daarom staan de Leidenaren nu nummer 1. Nog zonder nederlaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten