Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 17 november 2017

Uitslagen

142 vs 116 en 88 - 92. Als je dit leest dan geloof jij waarschijnlijk niet dat het gaat om 2 afzonderlijke wedstrijden. Dan denk jij dat de 142 - 116 een optelling is van 2 wedstrijden. Maar dát is dus niet zo!

Het is het verschil in speelstijl (kwaliteit) wat de uitslagen bepaalde. 142 - 116 is Houston Rockets vs Phoenix Suns. Twee ploegen die, als het meezit, leuk aanvallend basketball kunnen spelen. Maar wiens verdediging bagger is. 88 - 92 is de uitslag van de wedstrijd Golden State Warriors vs Boston Celtics. Twee ploegen die wél goed kunnen verdedigen. Dan krijg je, ondanks hun aanvallende kwaliteiten, zo'n uitslag.

Helaas ... Ziggo zond de wedstrijd Golden State Warriors vs Boston Celtics niet uit. Jammer, ik had deze wedstrijd wel willen zien. Zeker nu ik de uitslag weet. (En dan doel ik niet alleen op de winst voor de Celtics.)

Ik las van de week iets wat ik niet wist, maar eigenlijk wel had moeten weten. Jayson Tatum (speler van de Boston Celtics) is zoon van Justin Tatum (ex-Aris).

In de selectie van de Celtics o.a. Jabari Bird. Hij was op college (Cal) een ploeggenoot van Stephen Domingo. Deze Jabari Bird (shooting-guard) is geen familie van Larry Bird (small-forward). Er is ook geen gelijkenis tussen beiden. Jabari is negroïde, Larry is blank.

Wat zou het geweldig zijn als Bird & Domingo ploeggenoten zijn bij Donar. Het zal wel een droom blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten