Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 30 november 2017

Donar vs Aris [VERSLAG]

Wie belt het alarmnummer?

Kwartstanden:
  1. 32 - 19 
  2. 55 - 32 (23 - 13) 
  3. 92 - 48 (37 - 16) 
  4. 112 - 65 (20 - 17) 
Of de 20 - 0 nederlaag in Leeuwarden, tegen ditzelfde Aris, motiverend heeft gewerkt betwijfel ik ten zeerste. Ik denk dat de ploeg gewoon lekker uitgerust is, dat alle ziektes en pijntjes verdwenen zijn.

Wat Aris ook probeerde (fouten) het mocht niet baten. De balans in fouten was flink in het nadeel van de gasten. Terecht? Ja en nee. Donar ontsnapte regelmatig omdat zij slimmer waren in het maken van fouten (het viel minder op). Zij maakten ook minder harde, 'lompe' fouten. Ik kan mij wel vinden in de opmerking dat wanneer een 'topploeg' speelt tegen een mindere ploeg dat de 'topploeg' dan het voordeel heeft van de arbitrage. Ook vanavond was dit bij tijd en wijle het geval (in mijn ogen). Waarmee ik geenszins wil stellen dat wij ten onrechte hebben gewonnen!

De 20 - 0 is een straf waar niemand bij gebaat is! Uiteraard Donar niet (als verliezer) maar Aris, BAL, Apollo en Rotterdam (sportief gezien) evenmin. Voor het imago van de DBL is het óók schadelijk.

De scheidsrechters zullen niet fluiten voor het spelen met 5 buitenlanders. Aris kon dan ook met een gerust hart de gehele wedstrijd met 5 buitenlanders tegelijk spelen. ;) Stephanie Dijkstra en Joske Kuut floten vanavond beiden een prima wedstrijd.

Rotterdam basketball heeft vanavond goede zaken gedaan door in eigen hal te winnen van Landstede (Zwolle): 92 - 89.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten