Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 4 mei 2013

DONAR 2013/2014

Ja, het seizoen 2012/2013 is nog in gang. Ook voor DONAR/Flames dat op de rand van uitschakeling staat, dankzij een 2 - 0 achterstand tegen Leiden.

Mede daarom nu al een vooruitblik op het volgende seizoen. Wie mogen er blijven? Wie staan er op de verlanglijst?

Small-forward: Jason Dourisseau (houden), Arno Bunnig 
Center: Thomas Koenis (houden), Berend Weijs, Jeroen van der List 
Power-forward: Jerrell Williams / Darryl Webb, Kenrick Zondervan
Point-guard: Torey Thomas, Rogier Jansen (houden?), Stefan Mladenovic
Shooting-guard: Jessey Voorn (houden?), Valentijn Lietmeyer, Yannick van der Ark

Coach: Erik Braal
Assistent-coach: Hein Gerd Triemstra

Dat betekent een vertrek van Nate Rohnert, Sergio de Randamie, Jamal Boykin, Ties Theeuwkens, Dimeo van der Horst en Michael Kingma. Overbodig, tegenvallend, weinig potentie. Verschillende redenen zijn aan te voeren. Net als wellicht duurder dan andere spelers.

In mijn ogen ontbreekt het de ploeg dit seizoen aan goede verdedigers. Arno Bunnig, Kenrick Zondervan, shot-blocker Berend Weijs en Darryl Webb (een noeste arbeider van Zwolle) zijn kandidaten om dat te verbeteren.

In de halve finale tegen Leiden verliezen we te veel duels om de rebound. Williams of Webb en Zondervan kunnen denk ik daar verbetering in aanbrengen.

We missen nu een point-guard met een sterke penetratie, met veel aanvallend dreiging, die makkelijk kan scoren. Torey Thomas, in het verleden al eens de point van DONAR, zou daar een positieve verandering in kunnen aanbrengen. Voor Nate Rohnert is dan geen plaats meer.

Ik denk dat we voor de positie van shooting-guard moeten kiezen tussen Jansen en Voorn, als Torey Thomas gecontracteerd wordt als point-guard. De een is meer allround en meer ervaren (Jansen), de ander heeft meer potentie (Voorn).

Als het gerucht waar is, dan vertrekt Voorn naar EBBC Den Bosch. Je hoeft dan niet te kiezen, maar of de andere optie (Jansen) mogelijk blijft?

Dimeo van der Horst heeft denk ik te weinig gebracht (qua speelminuten en niveau) om de manager technische zaken te hebben overtuigd dat hij mag blijven. Ook niet ondanks zijn potentie. (In het begin van het seizoen hield hij Maurice Miller uit de starting-five. Hij speelde toen ook redelijk goed.) Daarbij is hij voor mij minder allround dan Stefan Mladenovic. (Op minder posities inzetbaar.)

Mladenovic is afkomstig uit de jeugdopleiding van DONAR. Om die reden zou het denk ik ook goed zijn als hij, ontslagen door de Den Helder Kings, terug zou keren als speler van DONAR.

Ties Theeuwkens is wat mij betreft zeker geen topper. Dat hij A-international is zegt me niks. In zijn plaats zie ik liever Valentijn Lietmeyer terugkomen binnen de club. Want ja, ook hij is afkomstig uit de jeugdopleiding van DONAR. Hij kreeg geen kans in het eerste en vertrok daarom naar Aris Leeuwarden. Hier werd hij rookie van het jaar van de DBL (2011/2012).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten