Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 16 mei 2013

Geen Groninger Basketballweek 2013

Zojuist ontving ik een persbericht met daarin het nieuws dat er in 2013 geen Groningse Basketballweek wordt georganiseerd. In 2012 (tussen Kerst en Oud & Nieuw) was de eerste (en tot nu toe dus enige) editie.

In 2011 werd het toernooi niet gehouden omdat de spelers van GasTerra Flames / DONAR toen niet beschikbaar waren. Dat was in 2012, dankzij contractuele verplichtingen, wel het geval.

Het was een leuk toernooi, maar de publieke belangstelling was niet overweldigend. Of bekijk ik het dan te pessimistisch? De top werd gehaald met een krappe 1000 bezoekers. Waarom? Ik denk de entreeprijs. Hoewel omgerekend (3 wedstrijden op een dag voor ongeveer € 35) de kosten voor een wedstrijd vergelijkbaar waren met een competitiewedstrijd van de Flames, die in dezelfde hal van Martiniplaza worden gespeeld, kwamen er geen duizenden basketballliefhebbers op af.

Seizoenkaarthouders kregen weliswaar een reductie aangeboden, maar die was vergelijkbaar met een vroegboekkorting. Eigenlijk had het, in mijn ogen, alsvolgt gemoeten:
* Reguliere prijs
* Vroegboekkorting (€ 7,50)
* Reductie voor seizoenkaarthouders (€ 12,50)
* Vroegboekkorting + reductie voor seizoenkaarthouders (€ 20)

Dit betreft dan de prijzen voor een passepartout. Voor losse kaarten geldt geen korting. Losse kaarten opsplitsen naar het aantal wedstrijden (bijvoorbeeld 3) op dag X (dus X1, X2 of X3) en een dagkaart.

Hoeveel geld de stichting nu heeft weet ik niet, maar bezuinigen op het entertainment lijkt mij een goed idee. Leuk hoor, de Luvabulls maar ... DONAR heeft bij haar thuiswedstrijden prima cheergirls! En die meiden van Ad Dance en zo kunnen dingen die ik zeker niet kan, maar het sprak nauwelijks tot de verbeelding. Ik heb althans weinig enthousiaste reacties op hun prestaties gehoord.

Een basketballweek draait tenslotte om basketball!

Zou het ook een optie zijn om de week niet gelijktijdig met de basketballdays in Zwolle te houden maar juist voorafgaand aan dit toernooi? Of juist na dit toernooi? En, als dat een succesvolle formule blijkt, dan in de toekomst nog een wedstrijd tussen de winnende ploegen van beide toernooien? (Niet dezelfde ploegen uitnodigen voor beide toernooien.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten