Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 31 mei 2013

Nederlandse mannen A-selectie

De voorlopige selectie van de mannen A-ploeg, onder leiding van coach T. van Helfteren, is bekend gemaakt.

Enkele bekende namen ontbreken: Rogier Jansen, Stefan Wessels. Geblesseerd ontbreken Henk Norel en Jessey Voorn. Laatste genoemde wordt binnenkort geopereerd en zal gedurende de zomer 2 maanden nodig hebben om te revalideren.

Ik ben blij dat de coach kiest voor de toekomst. Tenminste, die conclusie trek ik op basis van de geselecteerde spelers. Er zijn enkele spelers niet geselecteerd waar ik zelf wel aan had gedacht. Welke motivatie Van Helfteren hiervoor heeft weet ik niet. Maar, hij is geen verantwoording schuldig.

U wilt weten welke spelers ik in gedachte heb? Dexter Hope (maar die maakt vast deel uit van de u20 selectie), Valentijn Lietmeijer, Ross Bekkering en Thomas Koenis. Ergens in mijn achterhoofd schuilt nog de naam Berend Weijs.

Kees Akerboom (wel opgenomen in de voorselectie) en Rogier Jansen (niet opgenomen in de voorselectie) zouden in de belangstelling staan van Den Helder Kings. Ik adviseer beide mannen bij een eventueel gesprek te tekenen als er een goed aanbod ligt. Bij de Kings krijgen ze denk ik de ruimte om hun kunsten te (ver)tonen. Akerboom bijvoorbeeld heeft de afgelopen jaren in mijn ogen steeds te lijden gehad door de aanwezigheid van Amerikanen. En, dat waren geen spelers die goed presteerden. Al doet een 1e plaats aan het einde van de reguliere competitie anders vermoeden. Het gaat tenslotte om de play-offs!

Dat Stefan Mladenovic deel uit maakt van de voorselectie is een waardering voor zijn ontwikkeling de afgelopen jaren. Hij kreeg geen nieuw contract van de Den Helder Kings. Een club met veel ambitie. Of de club, wat een aanstelling van een coach voor de komende 4 seizoenen doet vermoeden, echt een goed lange termijn beleid voert durf ik niet te zeggen.

Mladenovic zou een volgende stap moeten maken in zijn carrière. Van Rotterdam naar Den Helder (1 seizoen), en na de zomer naar? Ik zeg: laat hem naar Leiden, Den Bosch of Groningen gaan. En zich daar verder ontwikkelen. Omdat hij afkomstig is uit de jeugd van DONAR gaat mijn voorkeur uit naar Groningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten