Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 27 mei 2013

Ivica Skelin heeft nog geen werkvergunning

Het opnieuw afgeven van een werkvergunning gaat moeizaam. Ja, opnieuw. Want, toen het seizoen eenmaal ten einde was is, ondanks dat club en coach al met elkaar verder wilden, de vergunning niet verlengd. Daar heeft de club ook niets over te zeggen, dat doet de overheid (UWV). Wat de club wel kan doen is vroegtijdig een aanvraag indienen. Of dat gedaan is weet ik niet.

Nu schijnt het zo te zijn dat bij het afgeven van een werkvergunning wordt bekeken of een buitenlander (of iemand van buiten de EU) een toegevoegde waarde heeft. Is hij beter dan Nederlandse kandidaten?

De prestaties van Skelin (ook al zou je kunnen zeggen dat hij te maken had met de "erfenis" van zijn voorganger) én zijn cv zijn niet indrukwekkend. Ik zou liever een andere coach hebben.

Over de positie van assistent-coach heb ik nog eens nagedacht. Triemstra werd door mij genoemd. Een wat hardere benadering (Mekel) kan ook goed zijn. De keuze voor een assistent-coach met een andere spelopvatting dan de hoofdcoach zou ook kunnen, mits ze elkaar respecteren en de "ruimte" geven.

Mijn kandidaat als hoofdcoach is iemand die vooral DEFENCE belangrijk vindt. En rebounding. Als assistent zou Michael Schuurs een interessante optie zijn. Schuurs is meer een coach van aanvallend en creatief basketball.

Wanneer je dat op elkaar kunt afstemmen kan je resultaat behalen en fans tevreden stellen die graag show en spektakel zien. Een set offense vinden sommigen saai.

Fast-break, wat Schuurs met Nijmegen goed speelde, is overigens niet alleen show. Verre van. Dat is vooral fundamenteel basketball spelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten