Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 21 mei 2014

Welke keuze maken de Celtics?

De Boston Celtics hebben de 6e 'pick' in de NBA draft toegewezen gekregen. Zij mogen dus als 6e ploeg een speler kiezen. (Het recht van eerste keuze is (opnieuw) voor de Cleveland Cavaliers.)

Als de Celtics bij de eerste vijf ploegen zou horen, dan zouden zij hun recht waarschijnlijk gebruiken om te proberen om Kevin Love over te nemen van de Minnesota TimberWolves. Of dat met de 6e keus ook gaat lukken? (Of kiezen de Celtics eerst een speler en bekijken ze dan welke spelers ze de T-Wolves kunnen aanbieden?)

Ik doe geen uitspraak over welke speler de Celtics zouden moeten selecteren. Maar ik deel wel mijn gewenste ploeg met je.

point-guards: 1. Rajon RONDO, 2. Ricky RUBIO
shooting-guards: Avery BRADLEY
small-forwards: 1. Gordon HAYWARD, 2. Chris JOHNSON
power-forwards: 1. Kevin LOVE, 2. Chris "Birdman" ANDERSEN
centers: 1. Joakim NOAH / NENE, 2. Jared SULLINGER

Inderdaad, geen Carmelo Anthony! Scorers zijn niet zo interessant. TEAMspelers en VERDEDIGERS wél! Daarom neem ik, door ruilacties, dan ook graag afscheid van spelers als Jeff Green, Gerald Wallace en Kris Humphries.

Okay, Rubio is geen verdediger maar wél een goede én betaalbare point-guard. Je hebt, achter Rondo, wel een goede back-up nodig (Bradley kan die rol ook vervullen, hij is meer een verdediger.). Rubio kan denk ik ook mét Rondo spelen: twee point-guards. Dan kan je in de aanval nog meer een passing-game spelen.

Noah en Nene zijn beide centers die goed kunnen verdedigen. Nene is van hen de betere schutter. Noah is echt een topverdediger (In de post, al leek dat in de play-offs tegen de Washington Wizards niet zo.) en een keiharde werker. Een leader by example. Hij moedigt zijn teamgenoten enorm aan. Qua passie doet zijn spel denken aan Dennis Rodman. Of Ben Wallace. Een speler die ik graag in mijn TEAM heb!

Een kleine selectie? (Qua aantal spelers.) Ja! Maar ... coaches gebruiken toch niet zo veel spelers (Maximaal 8, terwijl er 12 op de lijst staan.) en het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit! In mijn ogen bestaat de door mij samengestelde ploeg uit goede spelers.

Daarbij: vergeet niet dat kwaliteit duur betaald wordt. Dat je te maken hebt met een 'salary cap' (salaris plafond). En je dus niet zo maar LeBron James, Kevin Durant, Carmelo Anthony enz. kunt contracteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten