Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 7 april 2017

Aris; de toekomst?

Ook dit seizoen geen deelname aan de play-offs voor Aris (Leeuwarden). Dat was vorig seizoen ook het geval. Lees hier een artikel in de Leeuwarder courant.

Wat onduidelijk is, is of Aris in het seizoen 2017/2018 meedoet in de eredivisie. De club is op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Voor zowel de DBL áls de DTL zeg ik: geen Aris in de DBL, wél in de DTL.

En dat laatste zeg ik met voorbehoud: zijn er van de huidige selectie die in de DBL speelde in het minstens 5 spelers over die in het nieuwe seizoen in de DTL mogen spelen?
  • Leroy Peterson (9 mei 1993) lijkt mij te oud. 
  • Eric Peutz (26 februari 1995) mag spelen.
  • Dexter Hope (30 januari 1993) lijkt mij ook te oud.
  • Torben Tönjann (3 mei 1994) mag spelen. 
  • Bas de Jong (17 november 1998) mag spelen.
Dit betekent dat Aris dus niet tot 5 spelers komt. Waarbij De Jong in de loop van het seizoen aan de selectie werd toegevoegd wegens blessures van Osaikhwuwuomwan en Frimpong.

Ik zou zeggen: Craig Osaikhwuwuomwan naar Apollo. Een selectie Royé, Van der Horst, Voorn (nu Leiden), M. Kherrazi (nu Leiden), De Randamie, Osaikhwuwuomwan, H. Kherrazi, Van Schaik zou een leuke Amsterdamse ploeg vormen! Misschien ook Tjoe de Paula?

Waarom niet gekeken naar de Amerikanen? In de DTL behoor je mijns inziens te spelen met Nederlanders. Daarbij geldt ook nog eens: de Amerikanen van Aris zijn in mijn ogen individualisten. Geen teamspelers. Ik gun hen een plek in de DBL maar ik zou ze niet contracteren.

Op Facebook heeft Bryant Abath een citaat van Gert Schurer gepubliceerd. "Univé is gestopt als hoofdsponsor. Hoe sympathiek iedereen ons ook vindt, we kunnen niet verder zonder inkomsten van een nieuwe hoofdsponsor. Er zijn gesprekken geweest, maar dat heeft nog geen resultaat opgeleverd. We blijven niet veel tijd meer steken in het vinden van een nieuwe sponsor. Binnen een paar weken moet er duidelijkheid zijn, anders moeten we gewoon stoppen met betaald basketbal in Leeuwarden."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten