Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 19 november 2016

Aanfluiting (Donar vs Den Bosch [VERSLAG])

Waar dit een paar seizoenen geleden nog een topper was, daar was het vanavond een wanvertoning. En dan vooral van Bossche zijde.

De Bossche basketball B.V. contracteerde in de afgelopen weken 3 Amerikaanse spelers (Antwan Scott, Justin Watts & Charles Mitchell). Mitchell (hun nieuwe center) heeft nog geen werkvergunning, de andere twee zijn wel speelgerechtigd. (Sander van der Holst (coach) hoopt dat Mitchell volgende week kan spelen tegen Leiden. Dat hoop ik met hem.)

Scott (afgelopen zomer actief voor de Denver Nuggets (NBA)) is een leuke dribbelaar en een speler die scorend vermogen heeft. Maar een teamspeler en verdediger is hij niet. Noch is hij een 'floorleader'. Of Den Bosch zonder een leider op de point-guard positie aansluiting krijgt met de top?

Watts maakte op mij geen positieve indruk. Nou kunnen mensen zeggen: het was pas zijn 2e wedstrijd maar ik zag geen beheersing van fundamentele vaardigheden (passen, dribbelen, schieten, verdedigen). Ik heb nu niet de indruk dat hij een speler is van het niveau zoals je vraagt van een Amerikaan. (Den Bosch is overigens niet de enige club die dat probleem heeft. Ook Leiden, Zwolle, Leeuwarden, Rotterdam hebben matige Amerikanen in hun ploegen.)

Kwartstanden:

  1. 23 - 18 
  2. 45 - 31 (22 - 13) 
  3. 65 - 44 (20 - 13) 
  4. 87 - 65 (22 - 21) 
Donar hoefde zich niet in te spannen. Geheel volgens de verwachting. Woensdag zal er in en tegen Körmend (Hongarije) veel harder gewerkt moeten worden. Plaatsing voor de tweede fase van het Europe cuptoernooi staat op het spel.

Donar speelde goed als team, echter zonder te imponeren. Het verliep allemaal niet zo soepeltjes als afgelopen dinsdag tegen het Belgische Limburg United. Nou gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat de Belgen absoluut niet bezig waren met verdedigen. Den Bosch kan ook niet verdedigen maar hadden wel de intentie om goed te spelen in de verdediging.

Ik zag vandaag twee wedstrijden: Apollo vs Landstede en Donar vs Den Bosch. Het was, met name de wedstrijd Apollo vs Landstede, een aanfluiting voor professioneel basketball. Van ploegen die actief zijn in de hoogste divisie van een land mag je beter basketball eisen. Triest is het dat dit soort wedstrijden geen uitzondering vormen. Het is allemaal om te janken zo slecht.

Wanneer ik dit seizoen basketball heb gezien? Donar vs Körmend (8), Limburg United vs Donar (7-) en Donar vs Limburg United (6-). De lage waardering voor de wedstrijd Donar vs Limburg zit 'm in het feit dat de ploeg uit Hasselt zwak speelde. Zo zwak dat de wedstrijd, ondanks prachtig spel van Donar, nipt een voldoende krijgt.

In de Nederlandse competitie heb ik tot op heden in dit seizoen nog geen fatsoenlijke basketballwedstrijd mogen aanschouwen. En, ik heb dankzij livestreams, toch al diverse potjes gezien.

Of ik vertrouwen heb ik de toekomst? De vraag stellen is deze beantwoorden.

Dit is nu de stand:

  1. Donar 8 gespeeld, 7 gewonnen, 1 verloren, 14 punten 
  2. Leiden 8 gespeeld, 6 gewonnen, 2 verloren, 12 punten 
  3. Landstede 8 gespeeld, 6 gewonnen, 2 verloren, 12 punten 
  4. Apollo 8 gespeeld, 5 gewonnen, 3 verloren, 10 punten 
  5. Rotterdam 8 gespeeld, 3 gewonnen, 5 verloren, 6 punten 
  6. Aris 8 gespeeld, 3 gewonnen, 5 verloren, 6 punten 
  7. Den Bosch 8 gespeeld, 2 gewonnen, 6 verloren, 4 punten 
  8. Weert 8 gespeeld, 8 verloren, 0 punten 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten