Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 13 november 2016

BVG vs Groene Uilen

Een spannende wedstrijd, en dan vooral de slotfase. Het had, gezien de ruststand, niet spannend hoeven zijn. Aan de andere kant: het verschil bij rust was onnodig ruim.

Groene Uilen was enorm afhankelijk van de grillen van haar Amerikaanse(!) point-guard. In de tweede helft geholpen door steun van de andere buitenlandse speler (nationaliteit mij onbekend). Hun shooting-guard/small-forward.

BVG speelde ogenschijnlijk meer teambasketball maar dat is een voorzichtige conclusie. Ik wil dan ook zeker stellen dat ik die met voorbehoud doe. Want het kan ook zijn dat het teamspel er juist op gericht is om een of enkele individuen te laten schitteren.

BVG is de nummer 8 en Groene Uilen de nummer 3 van de promotie divisie. Nog altijd denk ik dat de top van de promotie divisie zal worden verslagen door de mindere ploegen van de eredivisie als het gaat om een officiële wedstrijd. Maar het spel wat in deze pot werd vertoond leek niet slechter dan het spel van DBL-ploegen.

De Groningse stadsderby eindigde met een 79 - 80 zege voor de Groninger studentclub de Groene Uilen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten