Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 17 november 2016

Aris Leeuwarden adieu?

Aris Leeuwarden is uit de DTL gezet. Reden: de ploeg die namens de club meedeed aan de competitie is te zwak.

Goede beslissing! Maar het roept bij mij wél de volgende vragen op:

  1. waarom wordt dit niet gedaan in de DBL? 
  2. wat betekent dit voor het seizoen 2017/2018? 
  3. wat als Aris niet wordt toegelaten tot de DTL voor het seizoen 2017/2018? 
Ik vind dat ploegen die in de reguliere competitie op meer dan 10 punten achterstand eindigen van de nummer 1 het volgende seizoen niet mogen meedoen. 

Ik verwacht dat deze beslissing van de FEB als gevolg heeft dat Aris voor het nieuwe seizoen geen goede spelers weet te werven. (En dus geen ploeg kan samenstellen die redelijkerwijs goed genoeg is voor de DTL.) Aris is al een paar seizoenen erg zwak. 

Als men consequent is, laat men Aris volgend seizoen niet toe tot de DTL: 
  • dit seizoen niet afgemaakt 
  • geen goede ploeg 
Dit betekent dat men niet aan de voorwaarde voldoet die nodig is om te mogen meedoen aan de DBL.

Mocht Aris dit seizoen niet als 8e eindigen in de DBL dan vind ik dat ook de ploeg(en) die lager eindigen dan Aris niet mogen meedoen in de DBL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten