Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 27 november 2016

Programma DBL 1 December 2016

Het programma voor de speelronde van 1 december:

  • Donar Groningen (1) vs BS Weert (8) 
  • Landstede Zwolle (2) vs Den Bosch (5) 
  • Leiden (3) vs Aris Leeuwarden (7) 
  • Apollo Amsterdam (4) vs Rotterdam (6) 
Apollo (Amsterdam) vs Rotterdam: Apollo draait tot nu toe een behoorlijk goed seizoen. Het is ondanks wat wijzigingen in de selectie (ten opzichte van vorig seizoen) geen verrassing. De kern is hetzelfde gebleven (de enige starter die vertrok is Nikki Hulzebos). Ook de coach (Patrick Faydherbe) en assistent-coach (Peter van Paassen) zijn gebleven.

De ploeg uit Mokum is in haar kracht als er veel felheid in het spel zit. Naar verluidt was daar in en tegen BS Weert (zaterdag 26 november) geen sprake van. Met de eerste overwinning van BS Weert dit seizoen als gevolg. Voor de competitie is het denk ik wel leuk als Weert niet nog eens een seizoen troosteloos onderaan staat (met slechts een handje vol zeges).

Rotterdam basketball ziet zichzelf als een ploeg uit de top 4 van de Nederlandse eredivisie, de DBL. Op dit moment is daar geen sprake van. Ik denk niet dat het op korte termijn een realistisch doel is.

Voor de Rotterdammers is het te hopen dat de play-offs uit 6 ploegen blijft bestaan. Ik vind het bespottelijk dat de play-offs niet worden beperkt tot 4 clubs.

Leiden vs Aris Leeuwarden:

Aris verloor kansloos van Donar Groningen. Spijtig genoeg spelen zij deze ronde uit tegen Leiden. Aris boekt weinig overwinningen buiten haar eigen stad. In een thuiswedstrijd zou ik Aris tegen Leiden wel kans geven op winst.

Leiden verloor 26 november van Den Bosch. Uitslag van de wedstrijd: 70 - 67. Ik heb de wedstrijd nog niet gezien. Wel de samenvatting. Conclusie op basis van de wedstrijden die ik tot nu toe zag en deze samenvatting: Leiden is geen team, Leiden heeft weinig goede spelers in haar selectie.

Inmiddels een deel van de wedstrijd (tot 6 minuten en 40 seconden in het 2e kwart) bekeken. Het is het aanzien niet waard! Louter gekloot.

Ik zei aan het begin van het seizoen al dat Driessenn en Versteeg (beiden contractspelers) geen waardige eredivisiespelers zijn. Het wordt keer op keer bevestigd. Na enig optimisme zijn er nu ook Leidse fans die zien dat Driessen en Versteeg zwakke spelers zijn.

Landstede Zwolle vs Den Bosch:

Landstede heeft haar selectie weer compleet. In Rotterdam wist de ploeg een achterstand, opgelopen in het eerste kwart, goed te maken. Het spel van de Zwolse ploeg is tot nu toe matig.

Den Bosch is sinds 26 november compleet. Haar drie Amerikanen hebben inmiddels allen een wedstrijd gespeeld. Charles Mitchell maakte in de thuiswedstrijd tegen Leiden zijn debuut.

Het spel van Den Bosch was in Groningen tegen Donar slecht. En dat was, ondanks de winst, tegen Leiden ook het geval. Het is geen team, de Amerikaanse guards gedragen zich alsof zij zich verbeelden NBA-sterren te zijn (compleet met overdreven bewegingen bij het juichen e.d.).

Donar vs BS Weert:

BS Weert boekte 26 november zoals gezegd haar eerste overwinning. Kasper Averink speelde niet mee in die wedstrijd.

Ik had voor én aan het begin van de competitie verwacht dat de Limburgers opnieuw op grote achterstand van de andere 7 ploegen eindigen. Dit stelde ik na enkele wedstrijden bij. Maar na een 8 - 0 serie twijfelde ik daar weer aan.

Is de ban nu gebroken of maakt 1 zwaluw geen zomer?

Blijft het een spannende strijd tussen Rotterdam en Aris Leeuwarden om de 6e plaats?

Donar wist zonder inspanning (de ploeg is vermoeid) de derby tegen Aris, in Leeuwarden, te winnen.

Voorspellingen: winst voor Apollo, Leiden, Landstede en Donar. Ik verwacht niet dat er sprake zal zijn van basketball.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten