Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 11 juni 2017

Aris schrijft zich in voor DBL

Ondanks dat het budget van € 270 000 nog niet compleet is heeft Aris Leeuwarden inmiddels tóch besloten om zich opnieuw in te schrijven voor deelname aan de Dutch basketball league. Hopelijk zal het financieel gezien geen teleurstelling worden! Een dergelijke klap kan het Nederlandse basketball slecht incasseren (na de rampen in Den Helder en Den Bosch).

Aris blijft behouden voor de eredivisie

Als meedoen belangrijker is dan presteren dan hoop ik dat de selectie zal bestaan uit jonge Nederlanders! Zoals men het ook in Weert doet.

Donar (Groningen) is bereid om jonge spelers uit te lenen zodat zij zich, door te spelen, kunnen ontwikkelen. Aris hoopt de komende weken namen bekend te maken.

Mag ik enkele schoten voor de boeg doen? Dexter Hope, Leroy Peterson, Torben Tönjann, Stefan Mladenovic, Bas Veenstra, Craig Osaikhwuwuomwan, Bas de Jong, Tim Hoeve, Sjoerd Koopmans en Daan Maring?

Is het positief dat Aris ook in het nieuwe seizoen meedoet? Als ik puur naar het komende seizoen kijk vind ik van niet. Mijn verwachting is namelijk niet dat de club een ploeg zal (kunnen) samenstellen die de top 4 weet te halen. En, de DBL heeft ploegen nodig die concurreren om een plek in de top 4.

Op de langere termijn is het hopelijk wél positief. Maar ... het is dan wél van belang dat de club blijft inzetten op het contracteren van jonge Nederlanders én dat jonge Nederlandse spelers bereid zijn om te verhuizen naar Leeuwarden! Sinds jaar en dag hebben de Leeuwardenaren moeite om Nederlandse spelers aan te trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten