Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 29 mei 2015

Genaaid of gebrek aan kwaliteit?

Hebben we de finale nou verloren door gebrek aan kwaliteit (wellicht beschikbare kwaliteit) of zijn we (bewust) benadeeld door de arbitrage? Ik zeg: een beetje van beide.


Los van de blessure van DeJuan Wright (die daarom niet beschikbaar was in de play-offs) hadden we in mijn ogen voldoende waardige spelers tot onze beschikking. Wright speelde niet mee in de bekerfinale, die we hebben gewonnen.


Maar ... op het moment dat het er om ging waren we niet in staat om de prestatie te leveren die nodig was, haalden we niet het vereiste niveau. Excuses als vermoeidheid zijn niet sterk. Een verliezer heeft excuses, een winnaar heeft een succesvol plan.





Waar was de 'over mijn lijk' mentaliteit die wij eerder wél hadden!?! Waarom waren we, in de play-offs, niet het TEAM wat we kort voor, tijdens én tot enkele weken na de bekerfinale wél waren? Waarom vielen de puzzelstukken niet meer op hun plaats, brokkelde het af?


Waarom kwamen sommige spelers, waarvan enkele het tijdens het reguliere seizoen én de play-offs het toch goed deden, zo weinig in actie? Terwijl bepaalde spelers die veel speelden spijtig genoeg teleurstelden.


Dat we niet het fanatisme hadden gedurende de finale, die we in de halve finale wél hadden, stelt mij overigens hevig teleur. Hoewel ik een hekel heb aan de "nuancering" besef ik dat je wedstrijden kunt verliezen. Wanneer de tegenstanders beter zijn maar je hebt er gevoelsmatig alles aan gedaan dan heb ik daar, al is dat zeker moeilijk, vrede mee. Echter, ik heb de gehele finaleserie het gevoel gehad dat we niet 100% inzet, toewijding en teamplay hebben getoond.


Ik kan werkelijk waar geen bevredigende verklaring vinden waarom we tegen Leiden slecht speelden maar wél volop strijd leverden maar tegen Den Bosch slap én slecht speelden. Den Bosch speelde in de play-offs niet anders en beter dan tijdens het reguliere seizoen. Ook in de bekerfinale speelde Den Bosch niet slechter dan tijdens de play-offs. Ons niveau was gewoon veel minder.


De arbitrage was slecht, maar dat was het hele seizoen het geval. Het niveau is al jaren waardeloos! Bepaalde beslissingen in het nadeel van Donar bleken cruciaal maar ... of die beslissingen werden genomen met als doel om Donar dwars te zitten? Ik denk het niet, al voelt dat wel zo. Het lijkt zo maar je kan het niet hard maken. Aangezien er ook beslissingen worden genomen in ons voordeel (ten onrechte) ga ik uit van ondeskundigheid en niet van kwade opzet.


Daarbij: als je mentaal sterk bent dan wapen je je tegen arbitrale dwalingen. Dan zorg jij ervoor dat je niet dusdanig geïrriteerd raakt dat je niet meer kunt presteren. Spijtig genoeg konden we die focus niet opbrengen. Hiermee bedoel ik overigens niet dat het absurd is om je, als speler of coach, te ergeren aan het optreden van scheidsrechters! Want het zijn prutsers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten