Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 13 mei 2015

Gloeiende, gloeiende

Donar (Groningen) heeft vanavond de 5e wedstrijd van de halve finaleserie tegen Leiden dik verloren. Het verschil was bijna 30! punten (85 - 56). Een pak voor de broek waar mijn billen nú nog pijn van doen. Ik smeer er straks maar wat Nivea op.


Gelukkig hoefde ik voor de wedstrijd geen Vaseline te gebruiken. Er was een tassencontrole. Confetti blikjes drinken en flesjes drinken mochten niet meegenomen worden het konijnenhokje in. Volgens mij wilden de beveiligers mij graag rectaal onderzoeken.


Wat een verschrikkelijk slechte sfeer hangt er in die kippenkooi! Het begint al met het Wilhelmus. Er werd geen wedstrijd gespeeld van de nationale ploeg! (Maar zó slim zijn ze in Leiden blijkbaar niet.) Vervolgens draaien ze allerlei baggerplaten die je nog wel eens voorbij hoort komen in het Tokkie-programma "Muziekfeest op het plein". Man, wat een nichtendisco is dit tuinhuisje in miniatuur vorm! Heb nu nóg last van rode vlekken in mijn nek en overal last van bulten (allergie). Ik wist niet dat de Vriendenloterij sponsor is van het COC.


Er is voor Donar maar 1 opdracht: donderdag 14 mei winnen en daarmee de finale bereiken! Geen excuses, geen mitsen en maren. Het MOET gebeuren!


Waarom de ploeg vanavond zo slecht speelde? Overschatting van zichzelf? Onderschatting van de tegenstanders? Gedacht dat Leiden het al opgegeven heeft? Nog een thuiswedstrijd willen spelen, en de finale halen door een thuiswedstrijd te winnen? Aanvallend en verdedigend was het meer dan zeer zwak: veel turnovers, geen rebounds, bedroevend laag schotpercentage (fieldgoals), te veel ruimte & makkelijke schoten weggeven. Leiden had vanaf de tip-off een zeer makkelijke avond. De voorsprong in het begin wekte nog geen ongerustheid. Maar toen de inhaalrace uitbleef (sterker nog Leiden liep steeds verder uit) verdween de hoop. Bij supporters en denk ook bij de spelers. Bij rust was het verschil al schier onoverbrugbaar (42 - 22) maar toen ook na rust de ploeg geen punt dichterbij kwam ... was er nog voor het laatste fluitsignaal slechts een conclusie mogelijk: Donar gaat deze wedstrijd niet winnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten