Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 20 mei 2015

Wraak

Het is aan Donar (Groningen) om donderdag 21 mei (2015) revanche te nemen! Op tegenstander Shoeters Den Bosch voor de 93 - 54 nederlaag op dinsdag 19 mei én op zichzelf voor diezelfde bar slechte wedstrijd.


Hoe het heeft kunnen gebeuren weet ik niet. Interviews bieden daarover geen duidelijkheid. Navragen bij de spelers of de coach zelf denk ik ook niet. Zeker niet vóór de wedstrijd van a.s. donderdag.


Het team zal het leed, de teleurstelling, in zo verre achter zich moeten laten dat men vol vertrouwen voor de winst kan gaan. De stand in de serie MOET op 1 - 1 worden gebracht. Nu begrijp ik dat dit overkomt als het TEAM onder druk zetten, dat is niet de bedoeling.


Als fan én supporter vind ik gewoon dat mijn club iedere prijs waar om gespeeld wordt dient te winnen. Iedere keer dat het niet lukt is een teleurstelling. Coach Ivica Skelin heeft overigens wél gelijk dat de ploeg uiteindelijk dit seizoen presteert boven de verwachtingen die men (de buitenwacht) had voor en aan het begin van het seizoen.


Zelf ging ik uit van minimaal halve finale waarin ik ons tegen Leiden kans gaf op winst. Nu dit kwam uit. Wat betreft de beker gaf ik ons toch kans, afhankelijk van de loting, om de halve finale te halen. Ook dit kwam uit.


Maar op winst van de beker én eventuele winst van het kampioenschap durfde ik toen niet te rekenen. Dat kwam pas na het zien spelen van de ploeg, de ontwikkeling die men doormaakte én de versterkingen die in de loop van het seizoen werden binnengehaald. Het blessureleed van DeJuan Wright was zeker een domper maar het vertrouwen in de dubbel is gebleven.


Dat vertrouwen is er ook nu nog. Daar doet de nederlaag met bijna 40 punten verschil niets aan af. In wedstrijd 2, de eerste thuiswedstrijd van Donar in deze finaleserie, zal de ploeg wél veel agressiever (in de zin van fanatieker) moeten spelen. Ook de concentratie zal beter moeten. Zowel aanvallend als verdedigend speelde men wedstrijd 1 dramatisch slecht!


Op naar de 1 - 1, op naar het kampioenschap, op naar de dubbel! Forza Donar, kop d'r veur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten