Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 18 september 2016

All time all stars

De basketball Hall of Fame. ESPN publiceerde recent haar top 100. (Zie afbeelding)

Mijn keuze (ploeg van 12 spelers: 5 guards, 5 forwards, 2 centers): 
  1. Michael 'Air' Jordan (guard)
  2. Scottie Pippen (forward)
  3. Earvin 'Magic' Johnson (guard)
  4. Larry Bird (forward)
  5. Hakeem Olajuwon (center)
  6. LeBron James (forward)
  7. Isiah Thomas (guard) 
  8. Tim Duncan (center) 
  9. Kevin Garnett (forward)
  10. Dennis Rodman (forward)
  11. Reggie Miller (guard) 
  12. Gary Payton (guard)


Ik kijk hierbij dan ook naar verschillend posities (point-guard, shooting-guard, small-forward, power-forward, center), type spelers, inzetbaar op meerdere posities, balans aanval - verdediging. 

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de center-positie. Daar kies ik voor Hakeem Olajuwon en Tim Duncan. Veelvuldig wordt Duncan omschreven als power-forward maar in mijn ogen is hij een center en heeft hij ook het grootste deel van zijn carrière op de center-positie gespeeld. Kevin Garnett is in mijn ogen eerder een power-forward. Olajuwon heeft ook als power-forward gespeeld maar is mijns inziens toch echt een center. En dan ook nog eens de beste ooit. Hij veegde de vloer aan met Shaquille O'Neal (finale seizoen 1994/1995) in  het, na zijn carrière beoordelend, beste seizoen ooit van Shaq! 

Met 'Air' Jordan, 'Magic' Johnson, Thomas, Miller en Payton 2 shooting-guard en 3 point-guards. Allen verschillende type spelers, met verschillende kwaliteiten. Jordan is een scorer die prima kan verdedigen, Johnson een 'floorleader' die ook als forward kon spelen (domineerde in de post), Thomas was ook een 'floorleader' en wel eentje die de boel opstookte, Miller was een echte schutter en Payton was de best verdedigende guard ooit. 

Bird was een genius, Pippen de eerste point-forward (opgevolgd door James), James is een alleskunner, Garnett is een allrounder op de forward-posities en de center-positie, Rodman was de beste verdediger én rebounder allertijden.

Ik denk niet dat je van de huidige generatie voldoende spelers kunt vinden die zo goed kunnen verdedigen als de mannen van de beginjaren '90.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten