Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 18 september 2016

Donar vs Landstede Zwolle

Ik was er niet bij (slechte reismogelijkheid met openbaar vervoer) maar het resultaat is voor mij geen verrassing.

Landstede Zwolle heeft een leuke, degelijke ploeg. Het oogt allemaal niet spectaculair maar de basis vijf plus de eerste 3 reserves kunnen allemaal wel zo goed ballen dat de ploeg ook dit seizoen zich zou moeten handhaven in de top 4.

De nieuwe Amerikanen kunnen allemaal op meerdere posities spelen. Wat coach Herman van den Belt diverse mogelijkheden geeft als het gaat om wisselen, en dus teamsamenstelling.

Kwartstanden:

  1. 27 - 17 
  2. 46 - 32 (19 - 15) 
  3. 70 - 59 (24 - 27) 
  4. 80 - 66 (10 - 7)
Voor de wedstrijd Donar vs Hamburg Towers vertelde ik al dat mijns inziens Donar deze oefengame zou gaan winnen. De ploeg is (vanwege minder nieuwelingen) verder dan de Zwollenaren (beter op elkaar ingespeeld), de individuele kwaliteiten lijken (voorzichtig gesteld) bij Donar beter dan bij Zwolle (Maar basketball is een teamsport dus wij moeten als team echt nog wel beter worden. Ik heb er vertrouwen in dat dit gaat gebeuren.).

Dat Zwolle in Meppel, in mijn ogen, niet overtuigend won van een Leidse ploeg die ik niet geweldig inschat zal mijn oordeel zeker beïnvloed hebben. Wat men van de Zwolse ploeg denkt op basis van deze oefenwedstrijd tussen Donar en Landstede hoor ik dan ook graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten