Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 27 september 2016

D tales

Details (Engelse / Amerikaans Engelse uitspraak 'die teels') zijn in topwedstrijden beslissend. De 1e wedstrijd in de 1e voorronde voor de Champions League vormt op die regel geen uitzondering. Al kan je, gezien de theoretische tegenstanders in het hoofdtoernooi, de kritische vraag stellen "is dit dan een topwedstrijd!?!".

Eh ... ik ben geneigd om te zeggen dat in geval van tegenslagen dit helaas de top is van Donar. Die details zal ik nu gaan bespreken.

Defense: de verdediging van Donar was over de gehele wedstrijd onvoldoende. Werklust was er wél maar de uitvoering was van onvoldoende kwaliteit. "Backdoor", "spot up schutters", "aanvallende rebounds" het waren diverse aspecten die wij spijtig genoeg weggaven aan de ploeg van Tartu Rock. Ik heb niet bijgehouden hoeveel punten zij daardoor hebben kunnen maken maar mijn gevoel zegt: te veel als je je bedenkt dat doelsaldo beslissend is. (Zeker gezien de uitslag van deze 1e wedstrijd.)

Diepte: de ploeg van Tartu kent meer diepte. Althans die conclusie trek ik na deze 1e wedstrijd.

Drago: Pasalic was vanavond de topscorer. En in die zin kreeg coach Braal gelijk met zijn beslissing om hem toch te laten staan ondanks zijn foutenlast. Mijn idee was namelijk: kies voor 'small-ball' en spaar hem voor het (3e en) 4e kwart.

Drew: Smith raakte geblesseerd na een dunk. De blessure bleek dusdanig ernstig dat hij niet meer terugkeerde in de wedstrijd. Zijn dreiging (korte bewegingen naar de ring & enkele blocks) werd in mijn ogen gemist.

Driepunters: zelf maakten wij er niet zo veel, Tartu scoorde (zeker in de 2e helft) een te hoog aantal driepunters (in de persoon van Thomas).

Drives: óf we namen de verkeerde beslissing door te kiezen voor afstandsschoten óf wij maakten wél een drive maar wisten de aanval dan niet af te ronden met een score.

Kwartstanden:

  1. 23 - 27 
  2. 42 - 38 (19 - 11) 
  3. 66 - 54 (24 - 16) 
  4. 76 - 76 (10 - 22)

Het is jammer dat die details beslissend zijn geweest. We hebben een voorsprong van meer dan 10 punten gehad. En ik denk ook dat wij een voorsprong van 10 tot 15 punten nodig hebben voor een gunstige uitgangspositie. Helaas, dat resultaat hebben wij niet behaald. Plaatsing voor de volgende ronde is hiermee lastig maar niet onmogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten