Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 19 september 2016

Nederlands mannen A-team; de toekomst

Het is niet gelukt om ons te kwalificeren voor het EK 2017. De reeks begon én eindigde slecht: de eerste wedstrijd (thuis) tegen Oostenrijk ging nipt verloren, de laatste wedstrijd (thuis) tegen Duitsland ging ruim verloren. In Oostenrijk en Duitsland werd redelijk overtuigend gewonnen. Maar het mocht, samen met 2 overwinningen op Denemarken, niet baten.

Het teleurstellende resultaat lag denk ik uiteindelijk niet aan onvoldoende op elkaar ingespeeld zijn maar het is wél iets wat ik in de toekomst graag beter zou zien. Dan zie ik als oplossing: vaker met elkaar trainen. Ja, dat lukt niet met internationals die actief zijn in competities buiten Nederland. Maar wél met de internationals die in de DBL spelen.

Dat dit alleen niet voldoende is begrijp ik. En waarom is dat onvoldoende? Omdat de spelers wedstrijden moeten spelen van hoog niveau. Die zijn er in de DBL te weinig. Een DBL met meer ploegen (ik las al ergens 12) gaat dit niet verbeteren!

Ga naar een DBL met 4 ploegen (zet de andere 4 in een nieuwe promotie divisie met de top 4 van de huidige promotie divisie). 2x per maand een competitiewedstrijd (alleen op zaterdag!) en 2x per maand (uitgezonderd maanden met daarin bekertoernooi) trainingen met de nationale ploeg.

Selecteer Nederlanders die spelen in de DBL. Dus niet van ploegen die in die nieuwe promotie divisie gaan spelen. (Heel veel verschuivingen zul je dan niet krijgen.)

De DBL zal geen 'boost' krijgen van oranje. De DBL moet zorgen dat oranje een 'boost' krijgt. Alle internationals actief in competities buiten Nederland? Hoeft geen probleem te zijn! Als ze maar bij een goede club spelen. Met de nadruk op spelen. Dus niet op de bank zitten.

In de DBL pleit ik dan wél voor een verdere beperking van het aantal buitenlanders (inclusief naturalisatie & dubbele paspoorten): 1 buitenlander + 1 genaturaliseerde speler + 1 speler met dubbel paspoort óf 1 buitenlander + 2 spelers met dubbel paspoort óf 1 genaturaliseerde speler + 2 spelers met dubbel paspoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten