Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 24 september 2016

Aris Leeuwarden

De Leeuwarder basketballclub Aris speelt dit weekend 2 oefenwedstrijden in Groningen.

Zaterdagavond spelen zij op de open dag van (buurman) Donar een oefenpotje. Waarbij ik zelf denk dat het de status serieuze oefenwedstrijd niet mag dragen. Overigens niet vanwege het niveau van beide ploegen maar qua gelegenheid. Een open dag is mijns inziens geen moment voor een serieuze oefenwedstrijd. Het is klantenwerving en -binding.

Zondagmiddag (17:00 uur) speelt Aris een oefenwedstrijd tegen BVG (bv Groningen) dat dit seizoen uitkomt in de promotie divisie. Net als stadsgenoten de Groene Uilen.

Aris staat onder leiding van hoofdcoach Klaas Stoppels en assistent-coach Nanne Klompstra.
De selectie bevat een mix van routiniers (Craig Osaikhwuwuomwan & Patrick Frimpong), speler van het nationale B-team (Dexter Hope) en een jonge Nederlander (Eric Peutz). Verder nog een paar Nederlandse reserves (Leroy Peterson & Torben Tönjann). En niet te vergeten 4 Amerikanen (George Marshall, Jordan Gregory, Denton Koon & Meshack Lufile).

Als ik kijk naar de (voorlopige) afwezigheid van Ivan Filipan (Rotterdam), Bart Stolk (Rotterdam), Marvin Dijkstra (Aris), Skip Samson (Donar), Marcel Aarts (Den Bosch) en Tommie van Haeren (Den Bosch) in de DBL dan vraag ik mij af: waarom spelen die niet voor Aris? (Al is mijn eerste vraag: waarom zijn die weg bij hun vorige club?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten